Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Terveisiä taas lerran
Ja miksei minua ole näkynyt niin syy on selvä....Viime viikon lauantaina(21.07) aamulla nousi kuume ja eikun sairaalan päivystykseen.Sieltä päädyin klo 13 osastolle ja sitten yksi tikki otettiin pois ja haavan alta tuli märkää elikkä tulehdus....
Ja alkoi antibioottihoito. Sunnuntaina sitten iltapäivällä kuului vatsan kohdalta outoa ääntelyä ja kas kummaa sieltähän alkoi ulostetta ilmestyä.Diagnoosikin selvis; oli syntynyt fisteli suoleen tämän märkimisen seurauksena ja sitten sieltä tuli tuota tavaraa .No kuitenkin peräsuoli toimi myös joten lääkäri ilmoitti että tulee paranemaan itsestään pikkuhiljaa.Eli suoli tekee itse paikkauksen siihen kohtaan jossa reikä nyt.
Pitää paikkansa torstaina(26.07) pääsin kotiin ja entisestä avannereiästä ei tihkua enään kuin ihan vähän.Antibioottikuuri jatkuu vielä viikon(6 kpl/pvä)ja siten pitäisi mennä tikkien poistoon.
Vatsa on toiminut vaihtelevasti mutta mitään suurta hätää ei enään ole.Tietty noi lääkemäärät ja sairaalan ruoka/kotiruoka vaihtelut ovat aiheuttaneet osan ongelmista.Nyt taas alan päästä normaaliin toimintaan????
Täsä kuitenkin haluan sanoa että ei helppoa ole minulla ollut kun itse olen välillä ajatellut, että tietääkö noi lääkärit mitään.Taitavat sittenkin tietää.Toinen hoitava lääkäri jopa kotiinlähtiessä minut sairaalan aulassa nähdessään tuli ja kysyi kuinka nyt menee.Ja hän ei ollut edes minun henk.koht.lääkäri.
Suoli on parantunut kuitenkin siitä mitä se oli huomattavasti ja kipua ei tunnu enään myöskään peräsuolen alueella.
Helpottava tieto varmaan että kaksi kolme päivää kun saa rauhallisen toiminnan niin suoli paranee....Ja banaanit ovat hyvä apu!!!
Odotan jännityksellä tulevia päiviä.Ja kaikille samoja vaivoja poteville: Ei niin pahaa jotta ei joskus myös hyvää.Aurinko paistaa myös risukasaan kun vaaan jaksaa odottaa.
- Re: AVANNE SULJETTU/pieni kertomusTigerlily
- vastaustaKeeko
- VastaustaKeeko
- hieman lisääKeeko
- Terveisiä taas lerranKeeko
- Re: Terveisiä taas lerranTigerlily
- terveehdys TiikeriKeeko
- TervehdysKeeko
- Terveisiä taasKeeko
- Re: Terveisiä taasTigerlily
- Re: Terveisiä taasKeeko
- LUE ja HÄMMÄSTYKeeko