Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: AVANNE SULJETTU/pieni kertomus

Heippa,

täällä vapaa pudotus.Oli pakko vaihtaa tunnari kun en päässyt tänne linjoille entisillä tunnuksilla ja salasanoilla.
Ai että toi Keekon kokemus pistää mietteliääksi,Kuinka mahtaa mullekin käydä...
Onko kellekään muulle tehty sitä j-pussia? multa siis poistettu koko peräsuoli ja paksusuoli ja tilalle rakennettu jostain ohutsuolenkappaleista se j-pussi säiliö.
Maallikkona ymmärtäisin, että se olis ikäänkuin sisällä oleva avannepussi,joka sitten elää omaa elämäänsä ja sanelee varmasti myös sen millaista elämää minä siinä sivussa vietän.
Mulle ei ole vielä sulkuleikkasusta sovittu mutta sytohoito loppuu elo-syyskuun vaihteessa ja ehkä jo syyskuussa olis leikkaus ajankohtainen.pelottaa ja jännittää.Olen pärjännyt avanteen kanssa niin hyvin etten toivoisi mitään kauheaa takapakkia elämänmenoon.
Annetaanko sairaalasta tarkat ruokaohjeet ja onko esim säännölliset ruoka ajat sitten entistä tärkeämmät?
Mulla on avanne ollut helmikuun alusta lähtien.Nopeasti on aika mennyt siitäkin päivästä kun syöpädiagnoosin kuulin ja tuntui kuin aika olisi pysähtynyt -vaan eipä pysähtynyt.
Eräs täti sanoi mulle hiljakkoin, että jos ihmiseltä jotain otetaan pois niin hän saa varmasti jotain uutta tilalle.
Ja niinhän se on, että rankatkin kokemukset voivat avata ovia uusiin ja upeisiin asioihin.

kesäterkuinn
vapaa pudotus joka on nyt sitten alef ( eli uusi alku)

alef | 21.7.2007 klo 22:21:49