Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Oksaliplatina, kokemuksia ???

Heippa taas !
Olen kyllä käynyt näillä sivuilla päivittäin mutten ole jaksanut osallistua keskusteluun.
Mulla aloitettiin 4.1 Oksalipalatina+Fluorouraurasiili kun Erbitux jota sain 2010 23 kertaa ja 2011 27 kertaa ei enää purrut,maksassa metastaasit kasvaneet ja lisääntyneet ja Cea noussut 160.
Nyt olen saanut 2 kertaa Oksaliplatinaa , lievää kylmän arkuutta, jääkaapista kun ottaa piimäpurkin niin pitänee äkkiä laskea purkki kädestä pois, mitään kylmää en ole syönyt tai juonut, kun varoitettiin nielukrampeista.
Ulkoilu tuulisella ilmalla tuntuu kasvoissa tosi epämiellyttävältä joten tulee oltua sisällä.
Uimahallissa on käynyt vesijuoksua harrastamassa pari ketaa viikossa, siellä jaksan juosta reilun tunninkin, vaikka muutoin en jaksa kävellä puolta tuntiakaan.

Syksyllä todettiin että sokerit ovat koholla, TK lääkäri määräsi insuliinin aloitettavaksi, en halunnut aloittaa pistämistä vaan halusin päästä Diabeteslääkärille jonne pääsin 9.1 ja sainkin Velmatia tabletti lääkityksen joka on nyt jo laskenut sokeriarvot normaaliksi. Tän lääkkeen pitäis auttaa myös painon pudotukseen, mullahan paino nousi eka hoitojakson aikana yli 10kg .
Syksyllä sain myös beetasalpaaja lääkityksen kun lepopulssi oli yli 100.

Paksusuolen syövän leikkauksen jälkeen 2010 sain Xelodaa yhden kerran , aiheutti sydänoireita ja pohkeiden kipeytymistä vaikeuttaen kävelyä.

Voimia kaikille kanssa kulkijoille!
mimmu45 | 20.1.2012 klo 09:05:51