Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Myelooma
Olen 53 vuotias ja työelämässä vielä, mutta sairaslomalla hoitojen aikana kortisoni aiheuttaa huonoa oloa ja sytöstaatit väsymystä, minulla ei ole luustomuutoksia olen käynyt luustokartoituksessa parikin kertaa.Lenkkeilen kyllä ahkerasti vointini mukaan, toivottavasti hyvästä kunnosta oisi apua että toipuisi paremmin kantasolusiirroista. Minua kyllä vähän peloittaa ne siirrot ja tulehdukset joita voi saada vad-hoitojen ja siirtojen aikaan.Paraproteiini oli minulla 2002 kun tauti huomattiin 27g/l ja nyt kun hoidot aloitettiin niin 47g/l ja nyt on 27g/L.Saan sometaa 3kk välein suoneen luustoa suojaamaan.
Oletko sinä työelämässä vielä? Ymmarsinkö oikein että kävit kotona kantasolusiirtojen välissä ennenkuin sait omat solut takaisin,itse joudun olemaan sairaalassa koko siirron ajan, noin 3-4 viikkoa jos kaikki menee hyvin.
Ymmärrän hyvin pelkosi kontrollien välissä,mutta uskon että myeloomasi pysyy pitkään poissa tai oireettomana, tiedän jonkun joka on ollu 6 vuotta oireettomana.Ei auta kuin olla positiivisella mielellä että kaikki menee hyvin meilläkin. Minä kuljin 5 vuotta kontrolleissa ensin 3kk ja sitten 1kk välein ja se aiheutti tressiä joka kuukausi kun pelkäsin näitä sytöstaattihoitoja ja ennenkaikkea pahoinvointia,mutta niitä mulla ei ole ollut sanovat että vad- hoidot ei ole pahoja aihettaan niitä, saan estolääkitystä siihen myös.Miten perheesi on suhtautunut sairauteensi,minun lapsille sairauteni oli shokki kun mieheniki on sairaseläkkeellä.
Toivottavasti teilläpäin on hyvät hiihtokelit täällä on 10 astetta pakkasta että mitä parhaat ulkoilumahdollisuudet, Olen myös iloinen ,että voidaan olla yhteydessä antaa voimia, kun tietää toisen jo käyneen läpi saman rumpan mihin itsekkin on joutumassa ja selviytynyt.
terv. iitsu
TERV. IITSU
- MyeloomaSelina
- Re: Myeloomaiitsu
- Re: MyeloomaSelina
- Re: MyeloomaPeppiina