Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Seurannassa oleva myelooma

Hei...Minä sain loppuuodesta 2009 myeloomadiagnoosin jalan murtuman hoidon yhteydessä. Huomattiin luumuutoksia jalassa, lonkassa ja pieni muutos pääkallossa. Hemoglobiinini on aina ollut 140-160 luokkaa ja on edelleenkin reilusti yli sadan. Eli ei tyypillinen myeloomalukema. En tiedä miksi näin on, nämä myeloomat tuntuvat olevan kaikilla niin erilaisia ja yksilöllisiä että ei mikään ole itsestään selvää. Nyt on kohta puolitoista vuotta kantasolusiirrosta ja on mennyt tosi hyvin. Kontrollikokeissa käyn 3 kk välein, taas maaliskuun alussa seuraavan kerran. Aina se vähän pelottaa, mutta tähän asti on mennyt tosi hyvin. En ole syönyt mitään lääkkeitä (kalkki ja veranpaine ainoastaan) ja toivon vaan että se "peikko" pysyisi vielä pitkään piilossa. Olen aina ihmetellyt tätä hemoglobiinijuttua kun kaikilla tuntuu se olevan niin alhainen ja minulla ei. Kävin aikoinaan verenluovutuksessa kun hemogl. oli 150-160 luokkaa. Mutta me olemme näköjään yksilöitä ja mikään ei ole aina niin selvää...myelooma joka tapauksessa on. Päivä kerrallaan eteenpäin ja positiivinen asenne. Koskaan emme tiedä kuka täältä milloinkin ja mistä syystä lähtee, siksipä sitä ei kannata miettiä...ainakaan koko ajan. Tsemppiä vaan meille kaikille...ja kevät tulee...on jo ihan selvästi tulossa.
Janeth | 26.2.2012 klo 09:05:46