Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: MYELOOMALAISET

Hei !

Oon aika lailla samanlaisessa tilanteessa sinun kanssa. Huomenna aamulla vien vaimoni tämän alueen kesk.sairaalaan. Aloitetaan kantasolukeräystä edeltävä mobilisaatiohoito. Kuun lopulla hän sitten menee ouluun kantasolukeräykseen, ja sitten myöhemmin syksyllä saamaan solut.
Vaimoni syöpä löytyi sattumalta talvella rutiinitarkastuksessa korkean senkan aiheuttamien tutkimusten perusteella. Hänellä ei ollut mitään oireita. Ei nytkään, ei ainakaan osaa tunnistaa niitä thalixin aiheuttamien sivuvaikutuksien seasta.
Oli iso pommi tieto sairaudesta. Alkujärkytys tuntui tämänastisen elämäni kovimmalta koitokselta. Olen kuitenkin elänyt yli 60 v. Ohitusleikkaus tehty ja muuta pienempää. Tuo kova kokemus vähitellen vaimeni, muuttuen jonkinlaiseksi mukana seuraavaksi vaivaksi, enkä meinaa unta saada ilman puolikasta imovanea.
Tiedän nyt tämänkin keskustelupalstan perusteella että kantasoluhoito on voimia kysyvä toimenpide, niin potilaalle kuin omaisille. Olen ajatellut, että kun vaimoni hoitotilanne tulee tähän vaiheeseen niin joudun ruveta purkamaan sisintäni johonkin ja nämä keskustelupalstat ovat varmasti hyvä paikka siihen. Edessä on nyt pelonsekaisen jännityksen ajat, varmaan sinullakin. Toivo on kuitenkin se vahvempi tunne ja sitä meidän täytyy yhteisvoimin ylläpitää.
Tässä nyt ei ole mitään vastausta kysymykseesi, enkä sitä osaisi antaakaan. Sinulle ja kaikille palstalaisille mukavaa syksyä- sairauden kanssakin.
Kaius | 20.8.2008 klo 13:46:19