Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Tietoa levinneestä paksusuolen syövästä
Moi,Ikävä kuulla äitisi sairastumisesta.
Paksusuolen syövästä löytyy jonkun verran tietoa internetistä esim. suolistosyopa.fi tai myös näillä sivustoilla on hyvää infoa taudista http://www.cancer.fi/tietoasyovasta/syopataudit/suolistosyovat/
Itse sairastan taudin muotoa dukes C ja äitisi muotoa dukes D.
Valitettavasti äitisi tautimuotoa pidetään parantumattomana, mutta se ei tarkoita sitä, että siitä ei voisi parantua. Ainakin sytostaatit hidastaa taudin etenemistä merkittävästi ja antaa parhaimmillaan useita vuosia lisää aikaa nauttia elämästä. Mielestäni ei kannattaisi miettiä liikaa kuinka paljon on aikaa jäljellä ,vaan satsata niiden jäljellä olevien päivien laatuun.
Kapesitabiini on käsittääkseni sama hoito-ohjelma kuin tuolla cancer sivustolla mainitaan hoito 5-FU. Tablettimuotoisena potilaat voivat yleensä huomattavasti paremmin, koska lääkettä tulee tasaisesti elimistöön. Itse sain kapesitabiini-tabletteja toisen lääkkeen lisäksi, koska olin tutkimuspotilaana. Itselläni nuo tabletit aiheuttivat varsin lieviä haittoja, lähinnä sormien puutumista, käsien kuivumista sekä ajoittain lievää pahoinvointia. Haittavaikutukset ovat kuitenkin hyvin yksilöllisiä ja niiden kanssa oppii elämään pian.
Varmasti tauti tulee vaikuttamaan elämäänne, mutta ei se tarkoita kuitenkaan sitä, että elämän tarvitsee muuttua hirveäksi.
- Tietoa levinneestä paksusuolen syövästäepätietoinen ja -toivoinen
- Re: Tietoa levinneestä paksusuolen syövästäsyövästä parantunut
- Re: Tietoa levinneestä paksusuolen syövästäepätietoinen ja -toivoinen
- Re: Tietoa levinneestä paksusuolen syövästäartsi1976