Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Rakkaat lähimmäisemme

Ihmisten on vieläkin vaikea suhtautua meihin syöpäpotilaisiin normaalisti.
Minulla oli pitkät hiukset ennen tätä sairautta. Nyt ne ovat kasvaneet jo normaalin näköisiksi lyhyeksi hiuksiksi. Saan usein kuulla siitä että rouva on leikkauttanut hiuksensa???? Sitä ihmetellään ääneen sopivissa ja sopimattomissa paikoissa. Viimeksi kaupassa eräs tuttava ihmetteli kovaan ääneen asiaa. Minua suututti moinen pikkuasia sillä hetkellä ja vastasin että en ole leikkauttanut vaan ne lähti kaikki syövän takia ja sen pamautin yhtä kovalla äänellä. Kaikki ympärilläni jähmettyivät ja ottivat muutaman askeleen kauemmaksi. No vastasin sitten lisää tälle tuttavalle.
Kerroin tämän siksi että vaikka olen nyt terve niin mieliala saattaa vaihdella. Ei se syöpäajatus ole kokonaan pois vaan se väijyy jossain taka-alalla ja sieltä se pilkistää silloin tällöin. Meillä on siihen oikeus.
Minäkin uskon tulevaisuuteen tuo se sitten mitä tahansa tullessaan. Meistä kukaan ei voi sitä tietää. Eläkäämme ja nauttikaamme elämästä.
meikku | 20.4.2008 klo 18:25:01