Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Nyt en enää jaksa
Hei!Miten te muut syöpäsairaan lähiomaiset jaksatte? Itselläni alkaa voimat loppua. Äitini sairastaa rintasyöpää ja jo aluksi ennuste oli huono, mutta teoreettista mahdollisuutta paranemiseen vielä raotettiin. Leikkausta edeltävät hoidot sujuivat hyvin ja toivat tulosta.
Tammikuun alussa äiti oli leikkauksessa, jonka jälkeen hänelle nousi kuume. Äiti ei antanut minun tilata itselleen apua (kunto oli tosi huono) vasta kun viime tingassa. Tulos septinen sokki ja kai keuhkokuume sekä tehohoito yli viikon. Nyt äiti makaa sairaalan pedissä jo toista viikkoa eikä voimat meinaa palautua ja hoidotkin pitäisi taas aloittaa, jottei syöpä pääse leviämään (leikkauksessa kaikkea ei saatu pois).
Äiti on masentunut ja itkuinen, keuhkot eivätkä jäsenet toimi. Itse olen ainoana lapsena ja lähiomaisena aivan lopussa ja asun kaiken kukkuraksi satojen kilometrien päässä äidistä.
Äiti ei halua esim. syöpäyhdistyksen tukihenkilöä ja muutenkin avun pyytäminen sukulaisilta on vaikeaa. Äitini ei ole vielä ikäloppu ja hän jotenkin häpeää sairauttaan.
No, en tiedä osaako kukaan neuvoa mitä tehdä. Ehkä syöpäomaisten vertaisryhmä ihan kasvotusten keskustellen olisi avuksi, mutten tiedä, onko sellaisia olemassa. Asun Pääkaupunkiseudulla.
- Nyt en enää jaksaRea
- Re: Nyt en enää jaksahiutale
- Re: Nyt en enää jaksakaamos
- Re: Nyt en enää jaksaSanaton
- Re: Nyt en enää jaksakaamos
- Re: Nyt en enää jaksaahdistunut