Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Huoli äidistä:(

Iltaa Hennarii80.

Kiitos vastauksestasi.

Se on rankka paikka, tiedän sen itse kokeneena. En yhtään ihmettele, että vanhemmillasi ovat voimat lopussa. Syöpä on uuvuttava sairaus sekä potilaalle itselleen että läheisille. Kyllä mun isällekin otti koville äidin viime vaiheet ja se aika ennen hänen kuolemaansa.

Olen vaan kovin pahoillani äitisi saamasta kohtelusta. Haluaisin niin kovasti auttaa sinua ja muita, jotka tuntevat tulleensa epäasiallisesti ja ala-arvoisesti kohdelluiksi eri hoitopaikoissa. Se tuntuu tosi pahalta, kun itse työskentelen hoitoalalla ja hoidan vanhuksia. Minäkään en yksin voi kaikkea muuttaa, mutta yritän pitää asukkaiden puolta ja tehdä sen minkä voin, että syöpää sairastavien kohtelu ja hoito muuttuisi tässä maassa inhimillisemmäksi. No, olet sentään ottanut ensimmäisen askeleen, kun olet kertonut tarinasi täällä. Siitä se lähtee. Äitini kuoleman jälkeen olen ruvennut kiinnittämään siihen asiaan huomiota ihan eri tavalla kuin ennen. Koko maailmankatsomukseni on muuttunut.

Kerran olin mieheni kanssa parkkihallissa enkä voinut ymmärtää, miksi terve ja kävelykykyinen ihminen (en muista oliko nainen vai mies) oli parkkeerannut autonsa aivan maksuautomaatin eteen. Hei haloo, onko ehkä suhteellisuudentaju hieman hukassa? Se suututtaa,ryyä monet ns. terveet pitävät terveyttään jotenkin itsestäänselvänä asiana.Ihan oikeasti on ihmisiä, jotka eivät voi eri syistä elää normaalia elämää, kävellä, huolehtia omista perustarpeistaan jne ja tekisivät melkein mitä tahansa, jotta voisivat olla terveitä taas. Terveys, oma ja toisten ei ole itsestään selvä asia ja se voi muuttua sekunnin murto-osassa.

Monesti asukkaita hoitaessa jotkut eivät esim. halua kävellä jonnekin rollan kanssa, koska heitä ei huvita. Mä vastaan heille aina, että kannattaa kävellä niin kauan kun pystyy kävelemään. Tai syömään itse tai pukemaan..

Voimahaleja ja suojelusenkeleitä lähetän sinulle ja perheellesi. Tänne voit aina kirjoitella.
Siipi maassa | 6.10.2010 klo 18:44:15