Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Uusi kierros alkaa...
Voimia teille!Nuo on kurjia tilanteita, kun hoidot aloitetaan uudelleen. Äitini on sairastanut rintasyöpää jo kuusi vuotta ja hoidot on aloitettu uudelleen ties kuinka monta kertaa. Hoidoissa on toivo, mutta toisaalta ne kertovat sitä karua kieltä, että sairaus ei ole vielä poissa.
Itse saatoin veljeni kanssa äitimme eilen Terhokotiin. Sitä ennen (ja edelleen) olin ehdottomasti äidin tärkein tuki näissä hommissa. Kun joku muu oli äidin luona yötä, hän kyseli perääni ja ikävöi minua. Tein kaiken, mitä suinkin jaksoin ja pystyin. Oma elämä on tällä hetkellä jonkinlaisella aikalisällä. Sitä ehtii jatkaa sitten, kun sen aika on. Nyt on äidin aika.
Eilinen oli rankka. Valvoin toissa yön vielä äidin kanssa kotona. Väsyneenä kaikki tuntuu lähes ylitsepääsemättömältä. Nyt yön kunnolla levänneenä ensimmäinen neuvoni on "koeta levätä tarpeeksi". Itse olen myös pitänyt joistakin omista jutuistani kiinni, säilyttänyt pienen punaisen langan omalla puolellani. Se on ollut helppoa koiran kanssa. Sitä täytyy viedä ulos, joka taas on tarkoittanut minulle aina pientä hengähdystaukkoa ja aikaa luonnossa.
Syyllisyys siitä, ettei tee tarpeeksi, on toki luonnollista, mutta melko turhaa. Olen aivan varma, että teet sen, mitä pystyt. Et voi antaa enempää kuin kaikkesi. Toisille se on enemmän, toisille vähemmän, mutta tärkeintä on, että olet tukena. Tiedän tapauksia, joissa aikuiset lapset eivät ole osallistuneet vanhempansa sairastamiseen juuri laisinkaan. Sinä olet siellä ja haet tukea täältä. Se on oikein.
Voimia sinulle ja äidillesi. Toivotaan, että tämä kierros tuo toivottuja tuloksia!
- Uusi kierros alkaa...Anna82
- Re: Uusi kierros alkaa...AnniKani