Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Kuinka selvità....

Hei,

vajaa kuukausi sitten mieheni isàllà todettiin keuhkosyòpà, joka on làhettànyt etàpesàkkeet munuaisiin ja selkàrankaan. Lààkàrit antoivat elinaika ennusteeksi 6 kuukautta.
Nyt hàn on sairaalassa petipotilaana kovien kipujen takia.
Tàmà kaikki tuli tàysin yllàtyksenà meille kaikille ja nyt tuntuukin, ettà tàstà ei voi selvità!
Itsellàni on ns. hyvià pàivià, jolloin elàmà maistuu ja tuntuu, ettà asian kanssa voi elàà ja siihen voi sopeutua, mutta sitten vàlillà iskee epàtoivo ja mieleeni tulee ainoastaan kysymys, ettà kuinka meidàn kày?????
Olen huolissani anopistani, kuinka hàn pàrjàà sitten kun rakas puoliso on mennyt pois?
Kuinka voin auttaa hàntà?
Mieheni vaikuttaa rauhalliselta ja onkin sisàistànyt tilanteen. Pieni poikamme auttaa hàntà jaksamaan eteenpàin.
Itse tunnen olevani se heikompi vaikka minun tulisikin olla tàssà tilanteessa se lohduttavampi osapuoli.
Kuinka tàstà selviàà....... Tiedàn, ettà kuolemaan ei voi koskaan valmistautua ja aika helpottaa, mutta nyt tuntuu kaikki aivan epàtoivoiselta.
ninni | 10.1.2008 klo 21:44:28