Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Tappava keuhkosyöpä
Hei,Muistan hyvin itsekin tuon alkujärkytyksen. Isälläni diagnosoitiin yllätyksenä pitkällisten selkä- ja lonkkakipujen jälkeen luustoon jo levinnyt eturauhassyöpä. Syöpädiagnoosia emme kukaan osanneet odottaa. Isäni on kyllä päälle seitsemän- kymmenen jo, mutta vanhempiaan pitää kuolemattomina ja muuttumattomina halki vuosikymmenten... Luin netistä samoja asioita eturauhassyövästä uudestaan ja uudestaan. Isä itse ei halua edelleenkään juuri puhua asiasta. Tuolloin kesällä ei uni iltaisin tullut helposti ja öisin herätessä ensimmäisenä mieleen tuli isän sairaus. Olen isälleni ainoa lapsi ja aavistelen isän haluavan säästää tytärtään ikävältä asialta. Ystävilleni kerroin heti sokkiuutisen tuoreeltaan, vaikka kertominen oli vaikeaa. Puhuminen kuitenkin helpotti omaa oloa. Nyt eletään odottavissa tunnelmissa. Mitään ikävämpää käännettä ei kesän jälkeen ole tullut ja isäkin tuntuu jakselevan sairautensa kanssa hyvin. Sairauden yllä lepäävä salaisuuden verho perheessämme kuitenkin ajoittain raskas, jokainen tuntuu säästelevän toisia. Suhtautuminen syöpään on muuttumassa kohdallani - eihän voi todellakaan tietää keneen se iskee. Omilla valinnoillakaan ei välttämättä voi vaikuttaa. Ja ihminen joka eläessään ryvettää itsensä ja viis veisaa terveydestään sen kun mennä porskuttaa. Säntillisempi ja fiksumpi saa sitten syövän...Pitäisi osata elää tätä päivää. En tiedä oliko tästä nyt sinulle apua, mutta itse olen hakenut lohtua täältä paljonkin. On ollut lohduttavaa huomata, että samassa tilanteessa olevia on muitakin.
- Tappava keuhkosyöpäshokki
- Re: Tappava keuhkosyöpäsysteri
- Re: Tappava keuhkosyöpäPikkuLintu
- Re: Tappava keuhkosyöpäshokki
- Re: Tappava keuhkosyöpäöpään PikkuLintu
- Re: Tappava keuhkosyöpätyttönen
- Re: Tappava keuhkosyöpätyttönen
- Re: Tappava keuhkosyöpämirkku