Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Ahdistuneen ajatuksia
Hei !Ikävä kyllä olin vielä 2,5 kuukautta sitten tilanteessasi. Hoidin miestäni kotonamme hänen viimeiset 8 elinviikkoa, sitä ennen oli pitkä sairaalajakso. Mieheni kuoli vastasyöpään, mikä todettiin huhtikuussa, kuolema tavoitti hänet 5.9.,päivänä, jolloin täytin 40-vuotta.
Olen miettinyt tosi paljon tätä saattohoitojaksoa kotonamme. Ilman sitä en jaksaisi nyt yhtään mitään. Yritin tehdä yhteisestä loppuajasta parasta mahdollista hänen kannaltaan, itkin kyllä aina välillä, mutta kuuntelin, juttelin, kommentoin hänen mietteitään. Puhuimme tulevaisuudesta, sain häneltä arvokkaita neuvoja, jotenkin tuntui siltä, että yhteytemme oli "täydellinen". Hän myös kertoi tarvitsevansa minua enenmmän kuin koskaan ennen. Aika meni liian nopeasti, elin tunnista toiseen hänen kanssaan, autoin kaikessa missä vain voin. Syöpätukihenkilöni sanoi meille, että täytän mieheni toiveet jo ennen kuin hän ehtii sanoa niitä.
Tämä kaikki antaa voimia jatkaa eteenpäin. Nytkin itken, kun kirjoitan tätä viestiä sinulle. Älä murehdi turhaan, älä kanna syyllisyyttä vaimosi tilasta, nyt voit vain auttaa häntä niin kauan, kuin se on tarpeen. On todella lohdullista muistella sitä kaikkea yhteistä hyvää, lisäksi myös viimeisiäkin, vaikeita aikoja. Sitä yhteyttä ei kukaan muu voi korvata eikä väheksyä.
Uskon myös, että mieheni kuuli aivan loppuun asti, ainakin toivon niin, vaikka hän olikin kaksi viimeistä päivää lähes tajuton. Itse en osannut ajatella elämää eteenpäin, kaikki ajatukset päättyivät hänen viimeisen matkan järjestämiseen. Oli rankkaa huomata, että nyt kaikki on ohi ja olen yksin, ilman häntä, vaikka meillä onkin kaksi ala-asteikäistä lasta.
Usko itseesi, usko voimiisi, arki järjestää myöhemmin itsensä.
t. Marathon
- Ahdistuneen ajatuksiaSanaton
- Re: Ahdistuneen ajatuksiamamma81
- Re: Ahdistuneen ajatuksiakevätuni
- Re: Ahdistuneen ajatuksiamarathon
- Re: Ahdistuneen ajatuksiaSahrami