Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Valitus huonosta/epäonnistuneesta hoidosta
Minun pikku-siskolleni kävi meilahden sairaalassa todella ikävästi.Hän oli hoidettavana hyksin lastenklinikalla leukemian takia, ja hänet vietiin meilahteen tutkittavaksi kun hänelle suunniteltiin keuhkojen siirtoa vakavien keuhkovaivojen takia. Hän oli silloin erittäin heikossa kunnossa, ja lastenklinikalta sanottiin että ainoa asia mikä häntä pitää hengissä, on usko omaan paranemiseen. Meilahdessa matto kuitenkin vedettiin jalkojen alta kylmästi. (kyseessä lapsi). Hänelle tokaistiin kokeiden jälkeen että:-kyllä sinä nyt kuolet, tälle ei voi mitään. Viikon sisällä tästä "tuomiosta", hän luovutti, ja menetti järkensä. Kuoli 2 kuukauden kuluttua tästä. En voinut uskoa tätä kohtelua. Kyseessä oli lapsi, johon yritin iso-siskona valaa uskoa parempaan huomiseen, ja yritimme perheeni kanssa pitää toivoa yllä ja zempata häntä jaksamaan, kaikki vain siksi, että joku voi viedä häneltä viimeisenkin toivon rippeen yhdellä ajattelemattomalla lauseella. Ymmärränhän minä sen ettei turhaa toivoa voi eikä saa antaa, mutta onko empaattisuus kiellettyä, maalaisjärki ja sympatia???Lastenklinikasta minulla on paljon hyvää sanottavaa, jotain huonoakin, mutta meilahden lääkäreiden käytöstä en tule koskaan ymmärtämään ja hyväksymään.- Valitus huonosta/epäonnistuneesta hoidostaJusticeForAll
- Re: Valitus huonosta/epäonnistuneesta hoidostamoody