Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Äidillä peräsuolensyöpä, maailma romahtaa

Hei

Olin tosiaan samanlaisessa tilanteessa vähän yli 2kk sitten ja ymmärrän oikein hyvin järkytyksesi. Sen haluan sanoa heti alkuun, että hoidot ovat nykyään oikein hyviä ja selviytymistarinoita löytyy paljon.
Meillä äidin jatkotutkimukset alkoivat nopeasti ja ei aikaakaan kun alkoi sädehoidot, jonka jälkeen leikkaus heti perään. Paljon tulee siis tapahtumaan ja ainakin minä uskon suomalaiseen syöpähoitoon. Joten toivoa on!
Tärkeää on kulkea äitisi rinnalla, mutta muista samalla oma jaksamisesi, kun sinulla on vielä noin pieni lapsikin. Toisaalta minua ovat lapset auttaneet jaksamaan, tosiaan välillä on tuntunut, että ilman heitä en varmaan olisi näin "järjissäni". Ja jostain niitä voimia on vain tullut ja tavallaan syöpä sanana ja käsitteenä on arkipäiväistynyt.

Harmi, että siskosi ja isäsi tilanteet ovat noin hankalat, mutta voihan olla, että tämänkaltainen uutinen voi esimerkiksi saada siskosi haluamaan hoitoa, toivotaan näin.

Ja toivottavasti sinulla on joku jonka kanssa voit asiasta jutella. Minulle on ollut tärkeää jutella aiheesta, ja olen siitä kiitollinen, että minulla on muutama niin hyvä ystävä keille olen voinut tuntojani purkaa. Olen käynyt myös lääkärillä ja sielläkin puhunut asiasta ja saanut hyvää tukea sekä asiantuntijaneuvoja.

Kovasti voimia sinulle ja muista että et ole tässä asiassa yksin vaan meitä omaisia löytyy paljon.
Ainoa lapsi30+ | 2.3.2010 klo 23:26:21