Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Miten auttaa miestä?

Olisin jo onnellinen siitä kiukuttelustakin, syyttäis vaikka minua syövästään, kun vaan jonkun yhteyden saisi, mutta ei! Niitä keskusteluita kun ei ole ollut eikä näytä tulevan. Ehkä miesten vaan on vaikeampi hyväksyä oma heikkoutensa. Mutta aina vaan enemmän alan kuitenkin kääntyä sille kannalle, että seura ei vaan kiinnosta, kun olen sen niin monesti sanonut, että sairaus ja huono ennuste ei tunteisiini vaikuta ja haluan loppuelämän olla tukena, riippumatta siitä onko se kuukausia vai vuosia ja mistäpä sen tietää kumpi tässä aikaisemmin kuolee. Mutta jos toinen haluaa aivan tarkoituksella loukata mahdollisimman paljon, niin ei se minusta enää voi olla pelkästään sairauden ja kuoleman pelon aiheuttamaa käytöstä ja kapinaa. Ymmärtäisin käytöksen jos olisin jotenkin antanut ymmärtää, että en jaksa / halua olla mukana, koska on sairas. Olen kyllä törmännyt siihenkin olettamukseen, että tottakai häivyn vähin äänin pois kuvioista, koska onhan se raskasta katsoa, kun toinen sairastaa. Mitä ihmisten päässä liikkuu, jos olettaa, että rakkaus loppuu siihen paikkaan, kun diagnoosi vakavasta sairaudesta tulee??? Ja miten joku kehtaa tulla edes ehdottamaan tuota vaihtoehtoa, kun nämä ovat olleet vielä henkilöitä joiden olisi pitänyt tietää, että olen tämän suhteen kanssa kyllä aivan tosissani.
Pahinta tässä on, että en asian eteen pysty mitään tekemään. Sunnuntaina lupasi soittaa, mutta vielä ei ole kuulunut, niin voin varmaan luopua toivosta, että enää ottaisi yhteyttä minuun. Itselleni olen apua hakenut, mutta eihän se tietenkään auta niin paljon kuin auttaisi se, että tietäisi edes vähän mitä miehen päässä liikkuu ja saisi puhuttua hänen kanssaan asioista.
Kiitos kuitenkin vastauksista.
äpyli | 17.9.2009 klo 12:50:24