Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lapsellani on syöpä

leukemia uusiutui

Hei!
Itse sairastuin leukemiaan (AML) 10/2002. Pitkittyneen flunssan, pienen kuumeilun ja kurkkukivun jälkeen työpaikkalääkäri otti verikokeet joiden perusteella sain lähetteen tarkempiin kokeisiin Tyksiin.
Minulle suunniteltiin 5 sytokuuria, jotka kuitenkin piti
jättää kesken 4:nen jälkeen, oman heikon kuntoni vuoksi. En olisi kestänyt enää viimeistä. Koska tauti oli ollut remissiossa ensimmäisestä kuurista alkaen luotettiin 4:n kuurin riittävän.
Kotiin pääsin 04/2003. Tässä välissä olin erittäin huonossa kunnossa, ja pääsin kotiin vain kuusi kertaa. Kärsin keuhkokuumeesta ja lähes kaikista muista mahdollisista infektioista. Kotiin päästyäni toivuin nopeasti ennalleen ja kesä meni mukavasti..
09/2003 liki vuosi taudin toteamisesta minulle ilmestyi "omituista ihottumaa" joka todettiin vyöruusuksi. Sen vuoksi jouduin sairaalaan eristykseen ja samalla todettiin leukemian uusiminen.
Minulle suunniteltiin kantasolusiirto, mutta veljeni eivät sopineet luovuttajiksi, joten sitä haettiin rekisteristä. 11/2003 sain kantasolusiirron vierasluovuttajalta (49v. suomalainen mies -KIITOS!) Kahden kuukauden päästä pääsin "terveenä" kotiin, mutta palautuminen entiseen kuntoon kesti kauan.
Nyt siirrosta tulee syksyllä kolme vuotta ja kontrollit ovat olleet puhtaita ja elämäni on palannut ennalleen :)
Olen 22-vuotias tyttö ja minulle saa lähettää s-postia. Kuulen mieluusti muiden tarinoita ja kokemuksia!
Lindus | 25.7.2006 klo 13:15:36