Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lapsellani on syöpä

Re: leukemia uusiutui

Hei Aaki,kiva kun jaksoit kirjoittaa.Hyvä että luovuttaja löytyi,eräällä tuttava perheelläni luovuttajaa ei löytynyt,heidän lapsensa hoitoaika piteni mutta onneksi lapsi voi tällä hetkellä hyvin.Hyvä että pystytte puhumaan keskenänne,noita henkisiä ei monikaan lapsi pysty puhumaan vanhempien kanssa,tietysti se on myös luonne kysymys.Tuosta lapsettomuudesta,onko teillä ollut lääkärin kanssa puhetta ovarion talteenotosta ennen sädehoitoja?Olen kuullut että näin on joskus tehty ja olen myös lukenut siitä pienen jutun lääkärilehdestä.En tiedä kuinka monessa yliopistosairaalassa sitä tehdään Suomessa,Tyksissä tietääkseni ei(tämän päivän tietoa ei ole).Toisaalta nyt on tärkeintä että tyttäresi saadaan parannettua,siirto onnistuu!!Lääketieteessä mennään hurjaa vauhtia eteenpäin ja lapsettomuus hoidoissa myös,sitä voi pohtia sitten myöhemmin.Onko sairaalassa kysytty tyttäreltäsi haluaako hän vertaistukijan itselleen(siis jonkun nuoren tukihenkilön,jolla ollut sama sairaus).Sekin voisi auttaa tyttöäsi,entä miten itse jaksat?Muistan itse eläneeni uusiutumisen jälkeen kestävyyteni äärirajoilla.Käyttekö usein hoidoissa vai saatteko olla kotona vähän pidempiä aikoja ennen siirtohoitoa?

Toivotan taas voimia tulevaan ja jos olette kotona koittakaa nauttia olostanne jos mahdollista!!!

Kevät aurinkoa odotellen ja halauksin:Piian äiti
Piian äiti | 6.4.2006 klo 21:04:27