Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: eturauhassyöpä

Suurimmalle osalle eturauhassyöpäpotilaista löytö tulee yllätyksenä. Minun tarinani lienee hyvin epätavallinen, sillä olen käynyt PSA-testeissä vuosikausia ja antanut neulanäytepaloja kymmenittäin. Olen viisikymppinen eli myös 'nuori' tässä touhussa. Lopulta tauti löytyi yhden neulan perusteella.Lääkärit sanoivat, että kysymyksessä on alkava tauti. Tehty radikaalileikkaus paljasti, että syöpä on laaja mutta ei levinnyt rauhasen ulkopuolelle. Tosin on tunnettu fakta, että että 20-30% näistä jutuista uusii jossakin vaiheessa, vaikka kaikki näytäisi hyvältä hoidon jälkeen.

Yritä saada nyt hoitajaksi koko ajan sama lääkäri, joka tietää tilanteesi. Usein ongelmana on se, että lääkäri vaihtuu jatkuvasti ja juuri kun yksi on paneutunut tilanteeseesi, tulee toinen joka ei tunne tapaustasi.

Oletko oululainen? Oulun seudulla ei valitettavasti taida olla toimivaa eturauhassyöpäpotilaiden tukiryhmää.

Toipilas | 20.7.2008 klo 20:15:19