Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Kohti parempaa

Hei vaan kaikille!!!
Kävin 23.10 lääkärissä jota ennen oli kuvaus ja verikokeet.

Tilanne on: minä vastaan tautini 3-0 ELI EI OLE UUSINUT:)
Osasin kyllä varautuakin kun verikokeet olivat puhtaat.

Seuraava käynti helmikuussa jolloin verikokeet ja tarkastus
vaan ei kuvausta.Voi sanoa että on hyvä mieli kun saa olla terve.Tänään ajattelin soittaa ex työpaikkaan ja kysellä josko olisi mahdollista palata.Tosin eri tehtäviin kuin aikaisemmin.
Saa nähdä onko rahkeita tuotantoteknikoksi kun aikaisemmin olin kunnossapitopuolella työnjohtajana;)

En onneksi kokenut varsinaista halvaantumista.Aivokasvaimet ilmoittelivat itsestään lähinnä puutumisena,joka aluksi tuntui pään aluella ja pahimpana oikeanpuoleisena kehon äkillisenä puutumisena lantiosta ylöspäin.Tätä kehon puutumista ei onneksi ehtinyt tapahtua kuin kerran,ennenkuin oli kuvattu ja kasvaimet havaittu.Puutumiset saatiin kuriin kortisonilla.

En osaa sanoa noihin hermosärkyihin mitään.Itsellä taudin alussa oli valtavat säryt lantion seudulla ja kipulääkitys oli sen mukainen.Ihmekkös tuo kun tauti oli laajalle levinnyt luustoon,kallonpohjaan sekä maksaan.Särky kyllä alkoi hellittää heti ensimmäisen hoidon jälkeen.

Kyllä tietysti tuollainen tauti jälkensä jättää.Alaselkä on oikeastaan nykyään muuten kivuton,mutta sängyn pitää olla hyvä ja työtuolin myös.Muuten selkää alkaa särkeä aika nopeasti.
Kyllähän tuollainen tauti luustoon muutoksia tekee.
Lisäksi on hermostossa vaurioita jota kuulema johtuvat vahvoista hoidoista.Ne kuulema korjaantuvat ajan myötä.

Lisäksi pään sädehoidon jälkeen hiukset eivät enää kasvaneet niinkuin ennen vaan päällä on nykyään alkava kärpästen kiitorata:)

No olkoon vaikka kalju jos saa terveenä olla ja yleensä sen kaljuksi ajankin:)

En tiedä miten paljon asenne vaikuttaa paranemiseen mutta itse uskon että positiivinen asennoituminen auttaa.Itsellä ainakin auttoi ja lisänä perheen ja lähisukulaisten valtava tuki ja rakkaus joka jaksoi kantaa huonoinakin hetkinä.

No eiköhän tässä ollutkin tällä kertaa kaikki oleellinen.
Hyvää jatkoa ja jaksamista kaikille.Kirjoittelen taas.
Kirjoitelkaa tekin:)

T:Hilex

hilex | 12.11.2007 klo 10:07:36