Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Tiedon vastaanotto sairaudesta
Hei!Heitä säälin tunnen "huis, hais heinikkoon"...näin kauniisti ilmaistuna! Sääli on sairautta.
Juuri säälivien, kauhistelevien, asioita suurentelevien ja voivottelevien ihmisten takia monen on täysin mahdotonta kertoa edes siitä, että on sairastunut syöpään! Minä ainakin harkitsin todella, todella tarkkaan, keille voin sairastumisestani kertoa.
Ketkä eivät murehdu liikaa! Ketkä edelleen kunnioittavat minua ja perheei yksityisyyttä! Ketkä eivät ala järjestellä puolestani minun/meidän asioitamme sitä pyyttämättäni/-mme! Ketkä rohkenevat iloita kanssani täsmälleen samoista asioista, joista ennenkin iloitsimme=arjesta, elämän jatkuvuudesta.
Elämä nimittäin jatkuu syöpään sairastuneen kohdalla ihan yhtä lailla kuin kakkien muidenkin ihmisten kohdalla! Emmehän me kukaan tiedä päiviemme määrää. Vain tämän hetken.
Syöpään sairastunut saattaa - kuten joku muukin taisi jo kirjoittaa - elää monta kertaa rikkaampaa elämään kuin ns. terve ihminen, joka vain marmattaa ja marmattaa. Omia ja muiden elämäntilanteita...
Olen pahoillani, että hermostuin suhtautumistavastasi meihin sairastuneisiin. Erityisesti lause: miten tuollaisen tiedon kanssa voi sairas ihminen vielä yrittää!!!!
Huh!
Kysyt, miten minun pitäisi itse suhtautua. Vastaus: ihan niin kuin toivot itseesi suhtauduttavan.
Olen varma, että kuka tahansa meistä sairastuukin vakavasti, niin viimeinen asia, miten toivomme meihin suhtauduttavan, on säälien.
Rakasta, kunnioita, kuuntele.
- Re: Tiedon vastaanotto sairaudestaLeskeksi joutunut..
- Re: Tiedon vastaanotto sairaudestaavec