Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Tiedon vastaanotto sairaudesta

itse olen sairastunut 2vuotta sitten kielisyöpään.olen saanut kemosädehoidon ja siitä huolimatta sairaus eteni ja koko kieli jouduttiin poistaan.ja sen jälkeenkin viime syksynä leikattiin kasvain soliskuopasta.

minullekkaan ei olla tulevaisuudesta kerrottu lääkärin puolesta,koska ei sitä kukaan tiedä.minä ainakin olen asian hyväksynyt kävi sitten miten hyvänsä,mutta toivoa ja positiivista ajattelua en hylkää.uskon että sairastunut ja lähimmäiset näkevät asian,sairauden eri tavalla.

joskus lähimmäinen ei näe asiassa mitään hyvää tai mahdollisuutta parantua,mutta itse sitä on tyytyväinen joka päivään,elää sitten vuoden tai kymmenen,asenne ehkä tärkeämpi ja että onko onnellinen.kyllä sitä voi olla onnellinen vaikka käy läpi raskasta tautia,sitä näkee asiat eri tavalla.sehän on eri asia jos heittää toivon elämästä ja selviytymisestä,sillon voi lähtö tulla nopeasti,eikä tällaisen ihmisen kanssa voi paljoa keskustella.

mutta parasta apua on käydä katsomassa sairasta ja jutella ja kuunnella,kyllä se varmaan kertoo tunteistaankin jos kuuntelee ja antaa aikaa.ja se on jo mukavaa kun käy tapaamassa,se helpottaa,varmaan molempia :=).

jykä | 11.4.2006 klo 15:11:53