Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Juuri kyytiin hypännyt
Hei HelviiraTervetuloa meidän mukaamme veneeseen. Kiva kun kirjoittelit meille. Minulle tämä palsta on todellista vertaistukea. Tämä on vähän niin kuin sellainen "yhteisö", jossa mainitaan samanlaisten kysymysten parissa.
Tunnepuoli on niin yksilöllitä, että ei tässä tilanteessa ole mitään oikeaa tapaa miten reakoida. Jos pystyt toimimaan rauhallisesti, niin se on hyvä. Minä puolestani olin silloin varsinkin leikkausta odottaessa täysin hysteerinen ja se hankaloitti koko elämää. Hoidot on suomessa ensiluokkaisia ja tasapuolisia kaikille.
Puran vähän noita sinun kysymyksiä: CEF ja Taxo (=Taxotere) ovat rintasyöpään käytettäviä sytostaatteja. Yleisintä lienee, että sytostaatteja tulee 6 tiputuskertaa 3 viikonvälein. Minulla esim. on 3*taxotere + 3*CEF. Joillain voi olla 6 kertaa vain jompaa kumpaa. Nämä selviää onkologin luona, kun tehdään hoitosuunnitelma. Kun sanoit, että sinulle tulee "kaikki hoidot", niin se luultavasti tarkoittaa 6* sytostaattia + 5-6 viikkoa säteitä. Jos hormooni reseptorit (estrogeeni ja progesterooni) ovat positiivisiä tulee 5 hormoonihoito. Jos toi HER2 on positiivinen, tulee Herceptine tasmälääke (tästä tällä palstalla on vaihteluja, että kuinka monta kertaa). Kirjoittele paperille kysymyksiä valmiiksi, kun pääset sinne onkologin luokse. Onkologilta voit kysyä ihan mitä vain. Minulla onneksi oli niin puhelias (harvinainen lääkäri :O) syöpälääkäri, että minun ei paljoa tarvinnut kysellä. Hän kertoin tosi paljon kysymättä.
MeriTuuli
- Juuri kyytiin hypännytHelviira
- Re: Juuri kyytiin hypännytsanteri
- Re: Juuri kyytiin hypännytMeriTuuli
- Re: Juuri kyytiin hypännytMehitähti
- Re: Juuri kyytiin hypännytthunder
- Re: Juuri kyytiin hypännytkevätmieli
- Re: Juuri kyytiin hypännythelmikuu