Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Juuri kyytiin hypännyt
Heippa ilta-auringosta,en olekaan päässyt tänään aiemmin teidän kanssa porukoihin, kun kone oli juntturassa. Käytiin iltasella kyläilemässä ja siellä oli pakko kurkata palstalle ja luin jo Helviiran viestin. Nyt kun tulin kotiin saatiin netti auki ja heti piti päästä linjoille.
Heviiralle tervetuloa mukaan porukkaan, itsekin olen aloittanut täällä vasta pari päivää sitten. Tästä porukasta tulee kyllä jonkun verran riippuvaiseksi, mutta mukavalla tavalla. Voi olla kotona, mutta ei tarvitse sairastaa yksin. Kaikki nuo epätietoisuudet, joista kirjoitit, vaivasivat muakin ensin, kun diagnoosini jälkeen kävin tällä palstalla. Tunsin itseni jotenkin ensin ulkopuoliseksikin, kun toiset puhuivat kuin ammattilaiset ja itse en vielä ymmärtänyt mistään termeistä mitään. Mutta kaikki kyllä selviää, lääkäriltä tulee paljon tietoa ja täällä palstallakin tulee jatkuvasti oppineeksi uutta. Keskussairaaloiden sivuilta ainakin pääsee linkkinä käypähoito -sivuistoille, joista voit etsiä rintasyövän potilasversion. Sieltä löydät paljon selkokielistä tekstiä, joka saattaa selvittää asioita. Mä olen yrittänyt tutkia niitä sivuja varsinkin sen jälkeen, kun sain diagnoosini ja luokitukset omasta patistani. Varsinaisia ennusteita ja semmosia ei kannata sen kummemmin miettiä, jokaisella tämä tauti on kuitenkin niin yksilöllinen. Kerroit, että graduksesi on ykköstä, se nyt ainakin on hyvä juttu.
Multakin on poistettu oikea kokonaan ja 24 imusolmuketta. Mulla on gradus 3, koko yli 3cm, reseptorinegatiivinen ( mikä tarkoittaa sitä, ettei voida hoitaa hormonaalisesti) ja her2 negatiivinen ( mikä tarkoittaa sitä, ettei herceptin -lääkettä tarvita). Saan sytostaatteja 6 krt; 3 krt taxotereä ja 3 krt CEFää, mikä on vanha ja hyväksi koettu sytostaatti ja koostuu kolmesta eri lääkkeestä. Näiden lisäksi tulee mässytettyä aikamoinen annos kortisonia. Sytostaattien jälkeen seuraa 5 viikon sädehoitojakso. Se on sitten syksyllä.
Kerroit, ettet oikein osaatunnetasolla vielä tätä juttua käsitellä, tai ei ole ainakaan tullut semmosia fiiliksiä Mulla taas meni hiukan toisinpäin; järjestin ekaks hautajaisiani pari viikkoa ja sitten vasta tajusin, että ei kun tää tauti pitääkin nujertaa eikä mitään muuta vaihtoehtoa ole olemassa.
Tässä on tullut moottoripyöräiltyä koko päivä. Leikattu käsi on tuo kaasukäsi ja hiukan jännittää, koska se alkaa väsyä tai muuten oireilla. Toistaiseksi vielä ok, ja muutenkin käsi on ollut ihan kunnossa. Muista jumpata, vaikka kipeää viekin! Mä jumppasin siten, että menin selälleni sängylle ja nostin jalat koukkuun. Sitten vein käsiä suoraan ylös ja korvien sivuitse aina ihan alas asti, suorana. Vähitellen meni paremmin ja paremmin. Sitten kun eni suht joustavasti, laskin jalat alas; tuli lisää kireyttä. Mutta kyllä kannatti, vaikka kipeää se ensn viekin. Kevätmieli kirjoitti vastauksessaan just lymfastrangeista mulle; se tosiaan sulaa jumppaamalla.
Halit kaikille ja kiitos myös ylläpitäjälle tästä palstasta! Teette päivistä vieläkin aurinkoisempia! t. tella
- Juuri kyytiin hypännytHelviira
- Re: Juuri kyytiin hypännytsanteri
- Re: Juuri kyytiin hypännytMeriTuuli
- Re: Juuri kyytiin hypännytMehitähti
- Re: Juuri kyytiin hypännytthunder
- Re: Juuri kyytiin hypännytkevätmieli
- Re: Juuri kyytiin hypännyttella
- Re: Juuri kyytiin hypännythelmikuu