Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: uusi rinta

Hei Helmiaino

Sen verran mitä minä olen vertaisiani näitten vuosien varrella tavannut, niin yleensä ihmiset ovat tyytyväisiä uusiorintaansa ja valmistautuneita siihen, että heti kerralla ei tule valmista. Toisaalta tiedän niitäkin, joilla kaikki on lähtenyt alusta alkaen vikaraiteille, jopa niin pitkälle että korjattu rinta on jouduttu lopulta poistamaan. Sitä, millä tavalla korjausleikkaus toteutetaan, täytyy miettiä siis huolella ja pyytää vaikka toisenkin lääkärin mielipide, jos epäilee projektin lopputulosta ja omaa soveltuvuuttaan siihen.

Minun maallikon silmiini selkälihaksesta LED-kielekkeellä tehdyt rinnat ovat kauniita, ja ilmeisesti tämä tekniikka ei ole yhtä altis infektiolle ja verenkiertohäiriöille kuin vatsamakkarasta tehty tram. Toisaalta, suurikokoista rintaa ei selkäfileestä pysty tekemään, ja tram-tekniikassakin tervettä rintaa joudutaan usein korjaamaan. Joten leikkauksia tulee monille useampia, silloin kun rinnankorjauksen valitsee.

Itse en ole koskaan ollut mikään kirurgian ystävä - vaikka siedänkin nukutusta hyvin ja toivun leikkauksista suht nopeasti. Sen sijaan arvostan sitä, että minulla on lihakset vielä kutakuinkin kohdillaan, toimivina ja kunnossa - sitä oikeaa rintalihasta lukuunottamatta, jonka jouduin rinnanpoistossa uhraamaan. En välttämättä halua koetella onneani rinnankorjauksessa enää, koska ei ole sanottu että nykyinen "hyvä tuuri" jatkuu. Nykyistä tasannetta/tasapainoa osaa elämänkokemustensa valossa jo arvostaa, enkä välttämättä halua riskeerata sitä, mitä minulla jo on.

Sinä kuitenkin teet oman valintasi ja tutkit eri vaihtoehtoja parhaasi mukaan. Elämää on vielä elettävänä rintasyövänkin jälkeen.

Tsemppiterveisin

Karhutar | 4.10.2013 klo 14:49:42