Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Aaltotuskailua
Voi itku ='(Onko sulla perhettä kotona tukemassa? Kuinka he ottavat asian (jos siis on)?
Ajatuksia kuolemasta on varmasti tuossa tilaneessa mahdoton heittää pois, mutta kannattaa silti pitää pieni toivon kipinä yllä. Olen sairastumiseni aikana kuullut jonkun saaneen hyvinkin lyhyen elinikäennusteen, ja hän on edelleen elossa, vuosien jälkeen.
Voisiko oloa helpottaa se, että antaa kuolemisen ajatuksien tulla, eikä yritäkään väkisin väistää niitä.
Kun itse sain tiedon siitä, että syöpää ei leikata, kaiken paniiki jälkeen suunnittelin minkä värssyn haluan kuolinilmoitukseeni (perhe saa päättää omansa, kahden värssyn ilmoitus). Kirkkoon kuulumattomana mietiskelin, onko täällä Nokialla kappeli, vai missä hautajaiset pidettäisiin? Jumala-kysymykseni on aina ollut hieman avoin, mutta ei ole suoraan luettavissa kirkkoon kohdistuvasta kannastani. Tuntematonta jumalaani olen kutsunut apuun varmasti joka ilta ja päivä.
Olen myös ajatellut jo kuolleita tuttaviani ja ystävääni. Yrittänyt hakea lohtua siitä, että he ovat jo sen kokeneet. Ja kaikki muutkin tulevat perässä.
Ainoa, mistä en pääse yli, on se, että joudun ehkä jättämään lapseni (nyt 9v). Lapsi on ainoani ja kaikkeni, äidin menettämisen tuskalta halauaisin häntä varjella viimeiseen asti! Katkera ja surullinen olen myös siitä, että en ehkä näe, mitä hänestä kasvaa!
Näihin jälkimmäisiin yritän rakentaa toivoa. Välillä onnistuen, välillä en.
Tällä vuodatuksella ei varmasti sinulle ole paljon apua, mieluummin kutsuisin sinut tuohon sohvan nurkkaan kanssani itkemään, voisi edes halata!
- levinnyt munasarjasyöpäriitta47
- Vain kuulokokemusta. Rauhoitu.Tiedokas
- AaltotuskailuaTuskamuikkunen
- Re: Aaltotuskailuariitta47
- Re: AaltotuskailuaTuskamuikkunen
- Re: Aaltotuskailuariitta47
- Re: Aaltotuskailuakesä-09
- Re: AaltotuskailuaTuskamuikkunen
- Tarkennuksena vieläTuskamuikkunen
- Re: levinnyt munasarjasyöpätoiveikas
- Re: levinnyt munasarjasyöpäriitta47
- Re: levinnyt munasarjasyöpämamma47