Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: levinnyt munasarjasyöpä
Hei!Ikävää että olet sairastunut.
Itselläni tauti todettiin 1997 ja silloin minut kyllä leikattiin. Tauti on sittemmin uusinut useita kertoja, mutta edelleen täällä olen. Tilanteenihan on nykyisellään se että levinneisyyttä (etäpesäkkeitä) on eikä voi enää leikata, ei tietenkään sama tilanne kuin sinulla, mutta levinnyttä tautia voidaan hoitaa. Kaiken lisäksi ensivaiheen hoidossa yleensä pyritään parantavaan hoitoon, minulle ei enää paranemista luvata. Minulle on jossain vaiheessa sanottu että sytostaatit tuhoavat syöpää ihan siinä missä leikkauskin (kun tivasin sitä leikkausmahdollisuutta). Hoitovaihtoehtoja on paljon erilaisia, joten sinulle räätälöidään varmasti paras mahdollinen hoito. Joissakin tapauksissa kaiketi leikkaus voidaan tehdä kun ensin sytostaateilla on saatu kasvainta pienennettyä, onko sinun tilanteessasi se mahdollista?
Joka tapauksessa haluan valaa sinuun toivoa ja uskoa, levinneenkin taudin kanssa voi elää monia hyviä vuosia hoidoista huolimatta ja yllättävästi niitä hoitojakin kestää, toki siinä olemme tietysti kaikki yksilöitä.
- levinnyt munasarjasyöpäriitta47
- Vain kuulokokemusta. Rauhoitu.Tiedokas
- AaltotuskailuaTuskamuikkunen
- Re: Aaltotuskailuariitta47
- Re: AaltotuskailuaTuskamuikkunen
- Re: Aaltotuskailuariitta47
- Re: Aaltotuskailuakesä-09
- Re: AaltotuskailuaTuskamuikkunen
- Tarkennuksena vieläTuskamuikkunen
- Re: levinnyt munasarjasyöpätoiveikas
- Re: levinnyt munasarjasyöpäriitta47
- Re: levinnyt munasarjasyöpämamma47