Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Imusolmukkeiden poisto
Leppoisaa lauantai-iltaa Etelä-Suomesta!Minulla on ollut ongelmaa turvotuksesta, jota tulee kainalon viereen ja leikatulle alueelle. Olen näyttänyt sitä sekä lääkärille, että fysioterapeutille ja lymfaterapeutille, joilta olen saanut apua asiaan, hyviä ohjeita ja tukipuseron. Minulta poistettiin 31 imusolmuketta ja taidettiin kaivella aika syvälle, kun 23:ssa oli syöpää ja myös kapseleiden?? ulkopuolella.
Minä olen ymmärtänyt, ettei asiaa nyt varsinaisesti tarvitse pelätä, mutta suhtautua vakavasti. Minulle kerrottiin, että turvotus on sellainen kasvava ongelma eli jos tulee vähän eikä sitä hoida tai varo, se vaan lisääntyy. Sitten aikanaan, jos sen antaa vaan olla, se voi jäädä pysyväksi.
Lymfaterapeutti kertoi, että turvotusta voi tulla vaikka 20 vuoden kuluttua jonkun ulkoisen kolhun, mustelman tai vaikkapa ampiaisen piston johdosta. Mitä pidempi aika leikkauksesta on turvotukseen, sen "parempiennusteinen" se on.
Sain oikein hyvät ohjeet, joita noudattamalla turvotus väheni huomattavasti: ei sormuksia eikä kelloa leikatulla puolella, ei kiristäviä vaatteita, ohuita rintaliivin henkseleitä eikä kannata kantaa olkalaukkua leikatulla puolella, ei pidä nukkua kyljellään leikatun käden päällä ja mitähän vielä ....
Sitten sain myös maksusitoumuksen tukipuseroon, joka on kyllä IKÄVÄ, mutta tepsii. Ja siksi käytänkin sitä kyllä joka päivä. Ikävältähän se turvotuskin tuntuu.
Olimme muuten tänään sienimetsässä ja saimme ennätyssaaliin kantarelleja.
Toivottavasti mahdollisimman moni on ulkoilukunnossa ja lopuille toipilaille lämmin halaus.
Santeri
- Imusolmukkeiden poistopistaasi
- Re: Imusolmukkeiden poistopistaasi
- Re: Imusolmukkeiden poistoKarhutar
- Re: Imusolmukkeiden poistoTigerlily
- Re: Imusolmukkeiden poistoMeriTuuli
- Re: Imusolmukkeiden poistosanteri
- Re: Imusolmukkeiden poistopistaasi
- Re: Imusolmukkeiden poistosanteri
- Re: Imusolmukkeiden poistokukkamaaria
- Re: Imusolmukkeiden poistoKsantippa
- Re: Imusolmukkeiden kukkamaaria