Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Imusolmukkeiden poisto
Hei,olen ymmärtänyt asian niin, että jos tulee turvotusongelmia, ohjeita pitää noudattaa ainajaikuisesti. Kaikillehan niitä ei tule.
Lääkäri sanoi minulle, että jos jostain selkeäasti tulee turvotusta, ei se sillä hetkellä ole vaarallista, mutta kyseistä hommaa ei enää kannata tehdä eli ajan kanssa löytää sen, mitä pitää varoa.
Lymfaterapeutti on suositellut uimista ja vesijuoksua erittäin hyvänä, veden paine saa aikaan "lymfavaikutuksen". Minulla turpoaa kainalo rintauinnista, joten vesijuoksu sopii minulle. Imuroinnista tuli sellainen desin patti, joka sitten roikkui rintsikan reunan yli. Nyt siis imuroiminen on meillä miesväen hommaa - siis muuttui sellaiseksi "kerran kolmessa viikossa keskilattiahommaksi".
Pitkäaikainen käden roikottaminen taitaa olla pahempi kuin käden käyttäminen ja sauvakävely taitaisi olla hyväksi, minulta se vaan kiellettiin rangan metareiden takia enkä nyt ole muistanut lääkäriltä kysyä, joko taas voisin sitä harrastaa.
Terv. Santeri
Minä en kokenut ohjeita mitenkään mahdottomina, kunhan vaan muistaa ne. Ihmettelin vaan, miksi niitä ei olisi voitu antaa syöpäklinikalta, jolloin olisin tajunnut varoa ko. asioita jo aiemmin.
- Imusolmukkeiden poistopistaasi
- Re: Imusolmukkeiden poistopistaasi
- Re: Imusolmukkeiden poistoKarhutar
- Re: Imusolmukkeiden poistoTigerlily
- Re: Imusolmukkeiden poistoMeriTuuli
- Re: Imusolmukkeiden poistosanteri
- Re: Imusolmukkeiden poistopistaasi
- Re: Imusolmukkeiden poistosanteri
- Re: Imusolmukkeiden poistokukkamaaria
- Re: Imusolmukkeiden poistoKsantippa
- Re: Imusolmukkeiden kukkamaaria
- Re: Imusolmukkeiden poistopeevikki