Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: oireet kohdunkaulansyövän jälkeen

Hei!
Minulla leikattiin myös kohdunkaulasyöpä viime vuoden syksyllä. Leikkauksessa poistettiin kohtu ja munasarjat, sekä kasvaimen ympäriltä tervettä kudosta. Ennen leikkausta sain neljä kertaa sisäistä sädehoitoa. Sain leikkauksen jälkeen 6 kertaa cisplatiiinia viikon välein ja sädenhoitoa taisi olla lähemmäs kolmekymmentä kertaa. Hoidot loppuivat kohdaltani kaksi viikkoa sitten. Nivusissa minulla on edelleen outoa tunnottomuutta, mutta se ei vaivaa koko ajan. Alavatsalla muutenkin on välillä erikoisia tuntemuksia, mielestäni ei kuitenkaan mitään hälyttävää. Leikkaushan oli melko iso, joten toipuminenkin vie aikaa. Ja voihan olla, ettei kaikki ennalleen tulekaan. Nyt suurin ongelmani on vilkas suolisto ja pakonomainen ulostamisen tarve useita kertoja päivässä. Tällä hetkellä olen täysin Imocurin orja, ilman niitä en voi lähteä minnekään. Ensi viikolla pitäisi aloittaa työt, vähän jännittää, miten saan nämä vessa-asiat haltuuni. Vielä sitä ulostelisikin, jos se ei tekisi niin kipeää! Kaikki tiedossa olevat pukamarasvat kokeiltu ja käytetty. Lääkäri sanoi, että parissa viikossa vaivan pitäisi helpottaa, vielä ei helpotusta kuitenkaan ole tullut. Ensimmäinen kontrolli on tulossa tänä keväänä, vielä en ole sitä aktiivisesti ajatellut. Nyt tuntuu, että paras pitää mielessä lääkärin sanat, että siitä lähdetään, jotta tauti on tapettu. Toivottavasti tästä oli jotain apua sinulle. Melko vähän on tähän syöpään sairastuneita enää, onneksi. Itse olen seurannut tiiviisti kirjoituksia täällä, mutta nyt vasta osallistuin keskusteluun. Terveiset kaikille hoidoissa oleville ja niistä toipuville. Tiitu.
tiita | 15.2.2010 klo 12:57:21