Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: OIREET gyn. leikk. jälkeen !
Heip, kiitos Sinulle sekä Minni2:lle tosi hyvistä 'vertaisten' kommenteista, kertomuksista. Ihan helpottavaa lukea niitä.Just joo, kehossa on käyty saksimassa. Mä vaan luulin ja toivoin, että kaikki kasvaa nätisti jotenkin kiinni takaisin ja ettei kivulloisuutta enää myöhemmin leikkauksesta ole. Onhan se niin, että alamahan sisällä aika iso kolo on. Useinkin mielikuvituksessani aattelen, että miltä se mahtaisi näyttää siellä. Millä se tyhjä täyttyy? Miten ne katkaistut 'reunat' ovat menneet kiinni? Ovatko vihlaisut parantumisen ääntä, kun uusi järjestys kasvaa? Höh. Ainakin vaikuttaa, että alamaha protestoi! Koko ikänikö? Tämmöisistä yksityiskohdista ei leikkaavat lääkärit kerro? Tieto auttaisi tässäkin. Henkisestikin.
Hyvin vahvisti Minna2, että miksi ihmeessä ei etukäteen valmisteta leikkauksen jälkeiseen aikaan. Tieto auttaisi! Yritin ajallaan kyselläkin, mutta vaiettiin kuin muuri, mikä vaikutti oudolta ja pelottavaltakin. Syöpä- ja muissakin kurjissa sairauksissa justiinsa kaikkinainen tieto auttaisi kovasti kuntoutumisessa, sekä henkisesti. Ihan valmentautumaton olin jäämään tähän gyn. syövän leikkauksen jälkeiseen elämään. Minna2 sanoi hyvin, että liian positiivisen kuvan sairaalan väki antaa. Kyllä, niin oli, ja se haittaa toipumista!
Oli hyvä kohta tuokin "Vaatii aikaa että oppii poimimaan näistä ongelmista ne jotka vaativat lisätutkimuksia, saati sitten että oppii heti tietämään milloin kasvaimet ovat uusiutuneet. Alussa tietenkin säikkyi jokaista vihlaisua mutta ajan myötä oppii sietämään enemmän."
Mä olen vissiin alunalkaen ollut vähän 'naiivi', kun en syöpää ajattele, pelkää, uskon sen olevan poissa nyt, vaan enemmän tuskailen tätä invalidisoitumista, mikä nyt on menossa.
Tämä oli mulla toinen syöpä, ensimmäinen oli yli kymmenen vuotta sitten, eri paikassa, kuulemma erillinen. Että näin. - Eipä silti, kaikenlaisen muunkin nimisiä sairauksia ja terveysongelmia on ihmisillä, ja rankasti, eipä tässä olla ainoita. Elämä on. Luopumista. Katoavaistakin.
Jatketaanpä tässä - sopeutumista. Jokaisessa päivässä kuitenkin ilonsa ja kiitosaiheensa. Hyvää yötä.
- Re: OIREET gyn. leikk. jälkeen !Tiedokas
- Re: OIREET gyn. leikk. jälkeen !Tiedokas