Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tamofeenia vai ei?

Hei Karhutar ja kaikki muutkin!

Minä olen tällainen rajatapaus hormoonireseptorien suhteen, er 0 % ja pr 20 % ja syön tamofenia. Niin minullekkin aluksi kerrottiin että tauti on hormooni negatiivinen ja sitten toinen syöpälääkäri määräsi kuitenkin tamofenin, ei silloin alku tohinoissa tullut mieleen pyytää patologin lausuntoa eikä paljon muutakaan, joulukuussa seurannassa käydessä sitten luin kaikki paperini läpi.

Vaihdevuosi oireiden osalta me rajatapaukset olemme tuskin sen paremmassa asemassa kuin muutkaan, mulla jäi kuukautiset pois jo sytostaattien alkumetreillä eivätkä ole takaisin tulleet. Tamofen aiheutti aluksi melkoista hikoilua, kuumia aaltoja ja levottomuutta, mutta bellergal on auttanut, tai voi se olla niinkin, että oireet on myös aikaa myöten vähentyneet. Nyt ei vaihdevuosi oireita juuri enää ole, tamofenia olen syönyt kesäkuun puolivälistä saakka eli 7 kk.

Painoa mulle tuli sytostaattien myötä lisää 7 kiloa, jonka olen nyt saanut kaiken pois. Kilo / kk vauhdilla on paino pudonnut varsin helposti, nälässä en ole ollut vaan yrittänyt katsoa mitä suuhuni laitan. Toisaalta mulla oli painonhallinnan kanssa aikaisemmin suurin ongelma pms oireet ja silloin iskevä valtava makean himo, nyt kun ne vaivat on pois, paino putoaa kun suklaat jää syömättä.

Oikein hyvää alkanutta vuotta teille kaikille!
T: Sartsa

Sartsa | 16.1.2008 klo 09:45:59