Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tamofeenia vai ei?
Hei Tanssityttö,Kyllä minä sen Tamofenin otan, jos vain saan. Tähän on parikin perustetta. Uusin painos Syöpätaudeista määrittelee hormonipositiivisiksi rintasyövät, joissa reseptorien osuus on yli 10 % (minulla 15 %), ja lisäksi, jos olen tullut äitiini, niin kuukautiseni loppuvat vasta yli 10 vuoden kuluttua. Se on pitkä aika ruokkia tätä tautia.
Olen myös sitä mieltä että ER/PR- reseptorien osuus ei ole kiveenhakattu, vaan se on vähän kiinni siitäkin, miten elimistö näitä hormoneita on elämänsä aikana sattunut käsittelemään. Minulla on ollut vuosia SHBG-taso melko matala, mutta jos se on jotenkin korjaantunut (esim. raskauksien ja imetyksien takia), niin se on saattanut juuri minun tapauksessani laukaista heikosti reseptoripositiivisen rintasyövän kehittymisen. Munasarjojen monirakkulataudissahan ei ole kyse pelkästään mies- ja naishormonien epäsuhteesta, vaan myös yleisemmästä insuliiniin ja aineenvaihduntaan liittyvästä häiriöstä.
Melkein jos voisin, niin pistäisin gynekologit, endokrinologit ja onkologit kimppaan miettimään tätä asiaa, mutta kun olen köyhä tyttö, niin voin vain haaveilla ja heittää provosoivia väitteitä potilaan näkökulmasta;)
T. Karhutar
- Tamofeenia vai ei?Karhutar
- Re: Tamofeenia vai ei?rentukka
- Re: Tamofeenia vai ei?Karhutar
- Re: Tamofeenia vai ei?rentukka
- Re: Tamofeenia vai ei?iirukka
- Re: Tamofeenia vai ei?Kutri 1
- Re: Tamofeenia vai ei?iirukka
- Re: Tamofeenia vai ei?Sartsa
- Re: Tamofeenia vai ei?kevätmieli
- Re: Tamofeenia vai ei?lillukka
- Re: Tamofeenia vai ei?maaliskuu