Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tamofeenia vai ei?

Kiitos kaikki ihanat tsemppaajat!

Minulle asiassa vaikeinta on se, että olin jo asennoitunut, että helmikuussa tämä loppuu. Alkaa tavallinen hoidoton elämä, jossa jokaista oiretta ei tarvitse vatvoa. Niinikään sytostaateista ajattelin, että kerran tämä vain kirpaisee ja että aika korjaa, kunhan pidän itsestäni hyvän huolen.

Mukavaa kuitenkin kuulla, että ilmaantuessaan sivuoireet alkavat nopeasti tasaantua ja että tamofeenillä on hyviäkin puolia, esim. luuston vahvistuminen. Niin ikään (tämän noukin netistä) veren kokonaiskolesteroli laskee Tamofenin aikana, jos se sytostaattien takia on kohonnut. Joten kyllä minäkin uskon hyötyväni, jos sen Tamofen -kuurin vain saan. Lääkärihän kuitenkin sitten sen ratkaisun tekee.

No, nyt tuskailen leukkarieni kanssa ja mietin, täytyykö minun taas varoa tulehduksia ja vetäytyä kotioloihin, sillä vereni leukosyyttipitoisuus on laskenut nyt sädehoitojen aikana alle viitearvojen. Kaikki muut arvot ovat normaaleja ja hyviä, joskin kreatiini 58 umol/l on minulle alhainen. Olenkin kiusannut itseäni miettimällä, mitä minun pitäisi tehdä toisin, että leukkarit nousisivat, mutta siihen ei taida olla mitään kotikutoista konstia? Hoitajatkin olivat sitä mieltä, että sen on vain ihan normaalia hoitojen tässä vaiheessa.

T. Karhutar
Karhutar | 17.1.2008 klo 08:28:55