Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hiukset

Kyllä naiselle hiukset ovat tärkeät! Ja varsinkin nyt kun rinta on viety ja hiukset on/oli pois niin naisellisuus siinä kärsii ja mulla ainakin vaikuttaa jonkin verran itsetuntoon ja itsevarmuuteen. Ennenkuin tottuu. Ei ole helppoa ei.

Mulla tuli cefistä pahoinvointia, joka pysyi kurissa pahoinvointilääkkeillä aika hyvin. Viimeisen eli kolmannen kerran jälkeen lääkkeet auttoivat juuri ja juuri ja pahoinvointia oli enemmän (ikävä kyllä....) mutta oksentaa ei tarvinnut vaikka lähellä olikin. Eli mulla ei ollut erityisiä kikkoja apuna kun pelasin niiden lääkkeiden kanssa, oli 3 eri lääkettä käytössä. Ajatuksia kyllä piti ihan aktiivisesti kääntää johonkin ihan muuhun kun etoi.

Juu hajuasiti herkisyi mullakin ja tuoksut tosiaan teki pahaa. Loppuvaiheessa mua etoi hyvin voimakkaasti myös jäät/jääpalat. Kaiketi aivot yhdisti pahan olon tekijän (tiputukset) ja jääpalojen imeskelyn tiputuksen aikana. Eli ajatukset tai mielikuvatkin yökötti. Toivottavasti sinun viimeiset kerrat sujuvat siedettävästi, enää kaksi!!

Mulle ei tullut sädehoitoa lainkaan koska se ei ollut levinnyt kainaloon. Sinänsä tietysti helpompaa kun se "rääkki" loppui siten aikaisemmin. 25 kertaa tuntuu isolta määrältä ja pitkältä ajalta. Minunkin käsittääkseni sädehoito on paljon "helpompaa" kuin sytostaatit. Mutta mulla ei ole kokemusta siitä. Se matkustus tekee sen kyllä aika raskaaksi ja eikös se sädehoito muutenkin väsytä.

Koitahan jaksaa, olet loppusuoralla kuten itsekin sanoit! Se on vaan niin yllättävää miten nopeasti aika kuluu! Sitä ei olisi uskonut silloin kun se maailmanloppu tuli ja kaikki oli vielä edessä. Minulla on nyt tasan vuosi taudin toteamisesta, huh huh.
Kyllä tästä selvitään | 6.2.2010 klo 10:05:39