Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpä

Hei, nyt on aika pysähtyä ja pitää ihan eka itsestä - eli omasta jaksamisestasi - huolta.

Sain diagnoosin mammografiassa 2008. Nopeasti osapoisto, myös osa imusolmukkeista. Muutaman viikon kuluttua patologin lausunnon jälkeen kokopoisto ja taas muutaman odotteluviikon jälkeen sytostaatit.

Sytostaattihoidot kestin ok. Mutta kaljuuntumisen ja laihtumisen myötä konkretisoitui oikeasti syöpä, kauhu, epäusko ja varsinkin pelko. Olen yksinhuoltaja; näenkö kuopuksen ripillä (no näin, ja aion nähdä myös lakkiaiset :O). Miten jaksan töissä vaativassa asiakaspalvelutehtävässä? Sitä en lopulta edes yrittänyt, olin liki koko vuoden 2008 sairauslomalla. Tein siinä oikein, en ymmärrä miten muuten olisin jaksanut.

Leikkauksia en osaa pelätä, kaikki meni aina hyvin. Sytostaattien jälkeen tuli samana vuonna vielä kolmas ja neljäskin leikkaus. Syöpäni todettiin niin agressiiviseksi (gradus 3), että vaadin myös toisen rinnan kokopoiston - ja sain.

Nyttemmin olen ollut normaalisti töissä. Syön tamofeenia, viidestä vuodesta on vielä kolme jäljellä. Kontrolli on kerran vuodessa, seuraava ensi helmikuussa.

Pidä siis itsestäsi huolta (ja anna toisten pitää) - ja anna itsellesi aikaa. Kaikkea hyvää, voimia ja hali. Poltellaan tässä kaamoksessa tuikkuja ja pian huomataan, että kevätaurinko tuikuttaa pilven takaa :O)

Tsemppiä.
Tuikuttaja | 3.11.2010 klo 17:56:55