Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintasyöpä
Tämä ketjun löytäminen on ehdottomasti parasta, mitä minulle on tapahtunut 16.10. jälkeen.Olen linnunsilmän ja kohtalotoveri. 16.10. löysin selvän kyhmyn vasemmasta rinnastani. Ihmettelin, mistä se oli ilmestynyt ja miksen ole aikaisemmin huomannut sitä. Olen 46-vuotias, en ole käynyt seulonnoissa (ei ole kutsuttu), mutta tutkin rintojani säännöllisesti.
Minun piti heti päästä näyttämään kyhmyä jollekin, joten varasin ajan samalle iltapäivälle yksityiselle lääkäriasemalle. Lääkäri tutki tilanteen ja laittoi minut saman tien mammografiaan ja ultraääneen. Tutkiva lääkäri katsoi kuvat ja otti välittömästi sekä ohut- että paksuneulanäytteet.
Tutkimukset määrännyt lääkäri soitti minulle jo 18.10. ja kertoi diagnoosin olevan pahanlaatuinen kasvain (2,5 cm), kiireellisyysluokka yksi. Hän laittoi tulokseni julkiselle puolelle. Sairaalasta soitettiin 23.10. ja kerrottiin kirurgin ottavan minut vastaan seuraavana päivänä.
Kirurgi näkee tietysti rintasyöpäpotilaita kyllästymiseen saakka. Kun hän kysyi, olenko kiinnostunut vartijaimusolmuketutkimuksesta, minulle tuli tunne, että olisin ostamassa jotain. Katsoin kai ihmetellen, sillä kirurgi totesi, että tietysti olet. "Hoitajat ottavat yhteyttä ja ilmoittavat, miten jatkossa toimit. Näkemiin ja seuraava potilas."
Hoitaja soittikin onneksi heti seuraavana päivänä: keuhkokuvat, verikokeet, leikkauskeskustelu 5.11., vartijaimusolmuketutkimus 8.11. ja leikkaus 9.11.
Eli nyt sitten odottelen leikkausta. Kyhmy tuntuu suuremmalta päivä päivältä, sen voi jo silmällä nähdä, lisäksi se kipuilee, joten sitä on vaikea unohtaa hetkeksikään. Nukun huonosti ja päivällä on vaikea keskittyä mihinkään, sillä ajatukset harhailevat. Leikkaus ei pelota ja rinnastakaan en pahemmin välitä. Pahin painajaiseni on, että syöpä on levinnyt ja tämä oli nyt tässä. Loppu on pelkkää taistelua ja häviö väistämätön.
Luin täältä monia lohduttavia sanoja hyvistä ja oikeista hoidoista. Näitä mietiskelen ensi yönä, kun herään 2:30.
- Rintasyöpälinnunsilmä
- Re: Rintasyöpäamatsoni
- Re: Rintasyöpälinnunsilmä
- Re: Rintasyöpäamatsoni
- Re: Rintasyöpäteituri
- Re: Rintasyöpäseija-anita
- Re: Rintasyöpäkultsikki
- Re: Rintasyöpäraideri
- Re: RintasyöpäSirkku
- Re: Rintasyöpäkultsikki