Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Marsha Hunt: Taistelu rintasyöpää vastaan..

Tämäpä olikin mielenkiintoinen aihe, eikä näitä asioita tule usein ajateltua.

En ole koskaan orjallisesti halunnut näyttää samalta kuin muut, mutta siitä huolimatta haluan esim. värjätä hiuksiani ja pitää itsestäni ja kunnostani huolta, ostaa vaatteita, jotka mielestäni näyttävät kauniilta yms., enkä syytä siitä yhteiskuntaa. Enemmäkin ihmettelen ihmisiä, jotka eivät tee ulkonäölleen mitään, vaan hiukset voivat olla likaiset ja samoin vaatteet yms. Näillä Marsha Huntin ajatuksilla pitäisi sitten kai lopettaa kampaajalla käynnit, meikkaaminen yms. itsensä kaunistaminen, jos meidän pitää olla sellaisia kuin luoja on luonut.

Itse en ole sairauttani salannut, olen jopa antanut muutaman haastattelun lehtiin, ja esiintynyt niissä ihan omalla nimelläni ja kuvallani. Näitä oli ensimmäisen syöpäni jälkeen, rintasyöpä tuntuu niin tavalliselta, että siitä eivät niin helposti toimittajatkaan kiinnostu. Kerroin myös yleensä, että minulla on peruukki, ja lasken leikkiä rinnastani. En ole mielestäni puutteellinen, mutta kyllä on melko vaikea löytää toisrintaiselle suunniteltuja vaatteita, ja esimerkiksi rintaliivejä olisi aika vaikea käyttää ilman proteesia, eli ihan näitä käytännön syitäkin tulee mieleen.

Minusta itsestään huolehtiminen on myös toisten huomioonottamista.
t. Ellinoora

ellinoora | 30.9.2008 klo 09:44:53