Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Päätöstä sädehoidon aloittamisesta odotellessa

Jasmin,

ymmärsinkö oikein, että syöpä uusiutui kuitenkin eri rintaan, eli ei siihen jota sädehoidettiin? Jos näin on, niin eihän saamasi sädehoito ole voinut silloin terveenä pidettyyn rintaan vaikuttaakaan, koska sädehoito on paikallista hoitoa.

Minä sain viimesyksynä yhteensä 60 grayn annoksen säteitä oikeaan rintaani, 25 kertaa koko rintaan ja 5 kertaa tehosteet suoraan arpeen ikäindikaatiolla.

Rinnasta tuli "kiinteä" ja muutenkin oikean siipilihaksen alue on kireän oloinen. Koko sädehoidettu alue ikäänkuin tiivistyi vähän. Käsi ei onneksi ole pahemmin turvotellut, mutta jos teen jotain raskasta, kostautuu se parina seuraavana päivänä käden ja kainalon alueen aristuksena.

Vaivat ovat kuitenkin mielestäni vähäiset alkuperäiseen tautiin nähden, jos se näillä hoidoilla saatiin kuriin. Minulle tehtiin siis säästävä leikkaus ja kainaloevakuaatio, vaikka imusolmukkeet olivat puhtaat. Lisäksi sain 3 kertaa taxotere ja 3 kertaa cef hoidot ennen säteitä. Nyt olen ollut seitsemättä kuukautta taas töissä, eikä ole käde vaivojen takia tarvinut olla sairauslomalla. Teen toimistotyötä.
kevätmieli | 12.4.2008 klo 19:47:03