Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Taloudellinen tilanne ahdistaa...

Sama tilanne täällä ollut, helmikuun alusta saikulla ja sairauspäiväraha ei ole suuren suuri. Siitä kun maksaa kaiken itse yksihuoltajana ei rahaa juuri mihinkään jää ja yleensä on loppu ennenkuin seuraavat tulee.
Itse hain maaliskuussa (siis jäin työttömäksi vuoden vaihteessa ja syöpä todettiin helmikuun eka päivä) ennaltaehkäisevää toimeentulotukea tammi-helmikuun muutaman satasen vuokrarästeihin ja sain hylätyn päätöksen, josta valitin sitten sosiaalihuollon jaostolle isompaan yksikköön ja sieltä sama kielteilen päätös ja tällä hetkellä hallinto-oikeudessa tämä asia kun sinne valitin. Saa nähdä tuleeko sieltä edes myönteinen päätös. :) Mutta ainakin olen valittanut niin pitkälle kuin valittaa voi, koska oikeasti harkinnanvaraista tai ennaltaehkäisevää toimeentulotukea pitäisi sosiaalilain puitteissa myöntää perheen äkkiarvaamattomissa kriisitilanteissa ja kukaanhan meistä syöpään sairastuneista tuskin tätä sairauttaan ennalta tietää, että osaisi rahallisesti varautua :/

Kyllä sitä on monet itkut itketty tänä aikana kun rahat ei meinaa riittää mihinkään ja oikeasti raskaitten hoitojen aikana ei saisi olla yhtään ylimäärästä painolastia hartioilla. Sisulla sitä on itsekkin painanu päivästä toiseen, mutta ehkä tämä kohta helpottaa kun saikku loppuu ja pääsee töihin.

Tsemppiä sinulle!!

-Nina
nina65 | 28.8.2009 klo 23:06:30