Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kokemuksia yhdistelmästä Xeloda ja Taxotere?
Hei! Minulla kolme ensimmäistä rintasyövän hoitoa oli yhdistelmä doketakseli(=sama aine kuin taxotere, eri valmistajan) ja Xeloda. Tämä hoito suunniteltiin minulle siksi, että kainalon imusolmukkeissa oli syöpäsoluja. Joka hoitojaksolla xeloda jouduttiin tauottamaan pahoinvoinnin takia. Ensimmäinen hoitojakso sujui parhaiten ja taukopäivinä, ennen seuraavaa tiputusta, olotila oli ihan normaali. Toinen hoitojakso oli todella vaikea, tosi rajua pahoinvointia ja xeloda taauolla runsaan viikon. Kolmas hoitojakso meni rämpien joten kuten, taisi olla parin päivän tauko ja taas voimakkaan pahoinvoinnin takia, ja huom. koko ajan käytössä pahoinvoinninestolääke. Menin hoitojen aikana melkoisen huonoon kuntoon, paino tippui, ruoka ei maittanut. Cex- hoito muutettiin minulla Cef-hoidoksi, joka hoito on myös liitännäishoito eli lääkärin mukaan teho on sama kuin olisi ollut cex-hoidossa. Nyt on mennyt huomattavasti paremmin, tottakai on edelleen ne pakolliset kuvotus- ja heikotuspäivät, mutta oksentelua ei ole ollut. Nyt on enaa yksi cef jäljellä loppiaisen jälkeen. Näin minulla, hoitojen sivuoireet ovat aina yksilöllisiä, joten sinulla voi sujua paljon paremmin. On aivan luonnollista, että hoitojen alkaminen pelottaa ja jännittää, minulla jännitys ja pelko lientyi heti ensimmäisellä hoitokerralla,itse hoitotilanne oli erittäin mukava kun oli niin ihanat hoitajat ja sympaattinen potilastoveri. Itse olen kokenut tämän "reissun" näin: ei tämä mitään mukavaa ole ollut, mutta jotenkin tähän on sopeutunut ja aina niistä huonoista päivistä on selvinnyt eteenpäin päivä kerrallaan, hoitoihin tulee rutiini ja elämä rytmittyy niiden mukaan, ja joka kerta kun yksi hoito on takana, niitä on aina yksi vähemmän. Olet varmasti saanut tarkat ohjeet lääkehoitajalta Xeloda-hoidon suhteen,niitä on hyvä noudattaa. Kaikkea hyvää sinulle tällä alkavalla taipaleella.Sini-likka
- Re: Kokemuksia yhdistelmästä Xeloda ja Taxotere?Sini-likka
- Re: Kokemuksia yhdistelmästä Xeloda ja Taxotere?kuurankukkanen
- Re: Kokemuksia yhdistelmästä Xeloda ja Taxotere?kuurankukkanen