Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Onko kukaan päätynyt poistamaan myös terveen rintansa?
Hei Julma-Kumma!Terveen rinnan poistoa myös minä olen miettinyt. Harmittaa, että en tajunnut pyytää syöpäleikkauksessa samantien toisenkin rinnan poistoa. Silloin sitä ei jotenkin osannut ajatella niin kuin leikkauksen jälkeen. Itseänikin ärsyttää nyt oleva toispuolinen olo. Olen sittemmin lääkäriltä kysellyt (Helsingissä) toisen rinnan profylaktisesta poistosta. Minulle kerrottiin, että yleensä ei lähdetä tervettä rintaa poistamaan, mutta käytännössä potilas saa päättää siitä. Tiedän toki, että tämä ei näin joka puolella Suomea mene, jossain ollaan tiukasti sitä mieltä, että terveeseen rintaan ei kosketa, ellei ole brca1- tai brca2-geenivirhettä osoittaa. Itse olen ajatellut, että jos joskus pääsen rekonstruktioleikkaukseen asti, niin poistaisivat siinä samalla tuon jäljellä olevan rinnan ja tekisivät välittömän rekonstruktion siihen. Tätä vaihtoehtoa yhdelle lääkärille tarjoilinkin, ja hän oli sitä mieltä, että näin voidaan tehdä.
miu
- Re: Onko kukaan päätynyt poistamaan myös terveen rintansa?-miu-