Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Onko kukaan päätynyt poistamaan myös terveen rintansa?
Niinpä, minullakin oli viikko sitten CEF-hoito ja nyt on terve rinta oireillut. Tiedän kyllä että tuntemukset liittyvät siihen ja onhan noita hormonitoiminnastakin johtuvia tuntemuksia aina kuukausittain. Mutta ei voi mitään sille, että mielikuvitus lähtee laukkaamaan...Minulle on myös asennettu injektioportti, joka on tietysti terveen rinnan yläpuolella. Olen huomannut, että se aiheuttaa lähes päivittäin erilaisia kipuja, nipistelyjä, arkuutta. Haluankin portin pois heti, kun se vaan on mahdollista. Hoitajat sanoivat, että yleensä portti jätetään paikalleen, mutta en suostu siihen! Sen verran on aiheuttanut hankaluuksia ja kipuja.
No, toivotaan että pelkoni ovat turhia. Ja saanhan viimeistään korjausleikkauksessa tuon roikkutissin tuosta pienemmäksi, haaveilen sellaisista näpsäköistä A-kupeista, kun nyt on E/F -kuppikoko!
Pystyvätköhän ne kirurgit käyttämään terveen rinnan rasvakudosta uuden rinnan rakentamiseen? Sitten ei tarvitsisi leikata mahaa auki...=)
Mainitsit Karhutar löytäneesi hyvän proteesin. Minkä merkkinen ja mallinen se on, kun itse en tunnu löytävän sellaista istuvaa ja luonnollista ollenkaan. Nykyinenkin on jotenkin plörö. Ja liivejäkin on ollut tosi hankala löytää. Kaikki vetävät ihan kieroon, tissit eivät ole ollenkaan symmetrisen oloiset. Eikä todellakaan pysty pitämään mitään avoinaista paitaa, arpi näkyy heti! E/F -kupeille ei ole kauheasti ollut liivimalleja edes Helsingissä erikoisliikkeessä.
t. Julma-Kumma
- Re: Onko kukaan päätynyt poistamaan myös terveen rintansa?Julma-Kumma