Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Sadetta-aurinkoa-sadetta...

...sääkin on kuin tää tauti.
Aamulla ois taas Herseptiini/Navelbiini-tipoille reissu edessä.Hoito jatkuu ennallaan ainakin kesän ylitse,elokuun lopulla kontrolli (siis jo 2kk kuluttua) ja syyskuun alussa pääsen tohtorin juttusille.

Liljalle: -kysyit tästä pitkähköstä tuttavuudesta syövän kanssa. Sain keväällä -99 kyhmyn rintaan,jota seurasi osapoisto ensin ja 3 viikon kuluttua koko rinnan poisto. Mulla oli muuten vasta kuukautta aiemmin käydyn mammografian tulokset, jonka mukaan ei ollut mitään outoa.Tosi nopeasti se voi tulla.
Muuta hoitoa en saanut. Tasan vuoden kuluttua arpeen tuli kyhmy, joka leikattiin pois ja sain 4 viikon sädehoidon. Silloin sain myös Tamoxifen tabletit,joita napsin yhden päivässä viis vuotta. Ne vaihdettiin välillä toiseen Nolvadex valmisteeseen, en tiedä miksi.Ei mulla ollut mitään sivuvaikutuksia.
Keväällä 2005 oisin saanut jättää tabletit pois ja muutenkin kontrollit ois loppuneet ja oisin saanut "terveen paprut", mutta maksasta löytyi metastaasi.
Alkoi sitten tää "seuraava vaihe" tän sairauden kanssa.Syöpä on muuttunut krooniseksi ja nyt sitä pidetään aisoissa hoidoilla.
Toivottavasti mahdollisimman pitkään.Aiankin lääkärini on antanut minulle toivoa, (kun olin jo aivan toivoton) että tauti voidaan pitää kurissa hyvinkin kauan. Ja sinä aikana voi hyvinkin tulla jo taas jotain uutta, jolla jarrutellaan taudin kehittymistä.
Eli kaikki kanssasiskot, ei menetä toivoa, vaikka väliin rankalta tuntuukin..

Manssi

Manssi | 18.7.2007 klo 12:26:32