Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: TIPUTUS VAIN TERVEELLE PUOLELLE ???

Hei!

Minulla ei ole vielä kokemusta imusolmuukkettoman käden sytostaatti-injektioista. Minun kokemukseni 4 Cefistä ovat seuraavat. Kaksi ensimmäistä kertaa sairaanhoitaja laittoi sytostaatit samaan suoneen, joka kipeytyi ja on vieläkin kova ja arka. Soitin asiasta naistenklinikan lääkäritutulleni ja hän sanoi, että sytostaatti tulisi pyrkiä laittamaan joka kerta eri suoneen. Nyt kaksi viimeistä myrkkyä on laitettu eri suoniin (olen niitä jopa vähän "valkannut"eikä suonet ole samalla lailla kipeytyneet. Ensi kerralla ajattelin ehdottaa, että voisi laittaa kämmenpuolelle ranteen kohdalle, kun siellä on hyvä suoni. Sairaanhoitaja sanoi, että se on ihan mahdollista, mutta tämän puolen suonet ovat yleensä kivuliaita piikittää, joten ehdotin, että eikö ko. puolelle voisi laittaa puudututtavan Emla-laastarin. Ja tämä oli ihan ok-ajatus sairaanhoitajankin mielestä. Tällaisia kokemuksia minulla.
Ksantippa | 19.9.2007 klo 08:00:11