Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: TIPUTUS VAIN TERVEELLE PUOLELLE ???

Jos kädet eivät kestä, niin voi pyytää laitattamaan pysyvän infuusioportin. Mulla se on soliskuopassa ihon alla ja siitä menee yhteys solislaskimoon.

Mulla on molemmista kainaloista lymfarauhaset pois ja sain 12 sytoa käsiin. Sen jälkeen en enää antanut repiä käsiä, paitsi tietysti verikokeet ( jotkut hoitajat ottavat myös ne portista) ja TT-kuvausten varjoaine.

Nyt kahtana viime vuonna on hoidot annettu portin kautta. En tiedä, saako porttia, jos on toiveita, että tulee oireettomaksi pitkäksi aikaa. Mutta meillä kroonikoilla se on mahdollista. Portti laitetaan päiväkirurgisena toimenpiteenä. Ainakin minulla pelkkä puudutus riitti.

Kysykää lääkäreiltänne. En osaa sanoa, laitetaanko porttia sytojen aikana vai pitääkö olla tauko. Nuo paranemis- ja infektionäkökohdat varmaan painavat.

PS: Älkää toistaiseksi lähettäkö yksityisviestejä.
Hillevi | 21.9.2007 klo 15:29:28