Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: TIPUTUS VAIN TERVEELLE PUOLELLE ???

Hei!

Mulle laitettiin laskimoportti vapunaattona, hoitojen puolessa välissä. Edellisestä hoidosta oli kulunut viisi päivää ja salissa anestesia lääkäri sanoi, että antavat antibiootin suoneen ennen operaatiota, koska leukkarit olivat vaan kahden pintaan.
Operaatiossa oli mukana verisuonikirurgi, keuhkolääkäri ja anestesialääkäri sekä toki liuta hoitajia. Homma hoidettiin paikallspuudutuksessa ja pidin sitä aika epämiellyttävänä, koska pöytää kallistettiin niin, että olin pää alaspäin. Koska mulla on metareita ja kipuja rangassa, oli tuskallista maata siinä asennossa.Operaatio kesti kaikkineen valmisteluineen n.40 min.
MUTTA, portin asennus kannatti. Sen jälkeen hoidot ovat menneet ihanan helposti pienellä pistämisellä, eikä ole tarvinut pelätä suonien kaivamista käsistä.
Portista voidaan laittaa n.2000 infuusiota. Sen verran kestää portin(napin)päällä oleva kalvo.
Niin ja kun pyysin porttia, sain siihen heti lähetteen, eli helposti. Mutta olen toki kroonikko, joten paljon tiputuksia tiedossa.

Julia
julia | 23.9.2007 klo 08:39:59