Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hipuralle ja Lennille vastauksia
Myös neljä lasta synnyttäneenä minulta löytyi jo luonnostaan löysää alavatsalta. Mutta koska olin lukenut, että tramissa käytetään sekä ihoa että sen alaista rasvakerrosta, annoin itselleni luvan jonoon asettuesani olla kaiken aikaa tasaisesti hieman - mutta vain hieman- ylipainoinen... Näin toimien uskoakseni varmistin, että minulla oli myös riittävän kokoinen rasvavarasto kielekkeen tekoon. Ja oli! Tramissa "läski" jalostuu upealla tavalla uuteen käyttätarkoitukseen!!! :)Uusi rinta näyttää ja tuntuu todella hyvältä jo nyt, vaikka siinä ei vielä olekaan nänniä eikä -pihaa. Reilun parin viikon toipumisen jälkeen rinnassa ja kainalossa ollut turvotus on laskenut ja kieleke/rinta on ollut alusta saakka oikean värinen ja verenkierto, joka siihen rakennettiin niinikään alavatsalta... toimii moiteettomasti.
Vatsalihasta minulla ei käytetty leikanneen kirurgin mukaan, sillä se lisää riskiä saada myöhemmin tyriä.
Kertoessani tästä, en vähättele ollenkaan leikkauksen suuruutta ja vaativuutta. Se on iso leikkaus, johon sisältyy yksilölliset riskinsä. Ne kuitenkin kartoitettiin kohdallani hyvin tarkasti leikkausta edeltäneenä päivänä usean asiantuntijan kanssa. Perushaastattelun lisäksi tapasin kirurgit ja anestesialääkärin sekä fysioterapeutin, joka aloitti ohjeistamisen leikkauksen jälkeiseen aikaan jo ennen operaatiota. Tiesin hyvin herätessäni, mitä piuhoja ja letkuja minusta lähti ja miksi. Koska minua oli peloteltu kivuista, kysyin ihan suoraan, saanko varmasti riittävästi- anelematta- kipulääkkeitä tilaani nähden. Ja ilmeisesti sain, sillä kertaakaan en ole kokenut kiputilaa. Kotiin sain mukaani tavallista Panadolia, jonka käytöstä olen jo luopunut...
Sinulla EllaM on kulunut vain vähän aikaa poistosta sekä hoidoista. Uskon, että on hyväksi kehollesi, että korjausleikkaus on aikaisintaan tammikuussa 2009. Saat kerättyä itsellesi voimia levon ja itsellesi tärkeiden asioiden harrastamisen myötä. Myös perheesi saattaa tarvita välillä äitiä, jolle ei koko ajan tapahdu muutoksia.
Toivon sinulle ja kaikille rintaa odottaville rohkeutta ja hyvää kevättä.
- Re: Hipuralle ja Lennille vastauksiaLenni
- EllaMtoukokuu6
- toukokuu6EllaM
- Re: EllaMtuutikki-t
- tuutikki-ttoukokuu6
- Re: tuutikki-ttuutikki-t