Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Hipuralle ja Lennille vastauksia

Hei!

Vastaan ensiksi sinulle Hipura; olen ennenkin kertonut kokemuksiani tällä palstalla, mutta mielelläni jaan nitä edelleenkin. Minulla oli siis viime toukokuussa ensiksi osapoisto ja sitten kokopoisto, joista kuntouduin nopeasti. Juhannusviikolla alkoivat sytot, joista onneksi selvisin ilman sivuoireita. Itse olen kiitellyt siitä hyvää fyysistä kuntoani, jota pidin yllä myös hoitojen ajan. Hiukset säästyivät, joskin ohentuneina, jäähatun ansiosta.

Sädehoidot alkoivat lokakuussa ja loppuivat jouluksi. Niistäkin selvisin ilman ihon palamista tai muita oireita. Minulla on koko tämän sairauden ajan ollut uskomattoman hyvä onni kaikkien näiden hoitojen kanssa, että välillä pelkään, mahtaako mahdollinen korjausleikkaus sitten tuooda komplikaatioita tullessaan. Tuntuu siltä, että moneen kanssasisareen verrattuna olen päässyt tosi vähällä. Varmaan silläkin on ollut merkitystä, että olen ollut positiivisella mielellä koko ajan. Joten sinulle Hipura kaikkea hyvää hoitoihin ja pidä lippu korkealla. Ota hoidot vastaan yksi asia kerrallaan ja ajattele aina, että olet yhtä askelta lähempänä maalia, kun olet sen läpikäynyt.

Ja sitten Lennille kiitokset kannustuksesta tramiin. Olen itsekin pohtinut sitä, mahtaako se olla tosiaan niin kauheaa kuin puhutaan. Minäkin olen neljä lasta synnyttänyt ja pidin myöskin synnytyksiä myönteisinä kokemuksina, joten hyvä, jos ei nytkään tarvitse varautua "täryjyrän alle jäämiseen". Mistä se sitten johtuu, että ne kauhukuvat saavat vaan niin paljon enemmän huomiota kuin myönteiset kertomukset.

Ja sitä vatsamakkaraa olen alkanut jo kasvattaa (olen muuten hoikka). Voitko kertoa, oliko sinulla kuinka suuri "pelastusrengas", mistä tram tehtiin?
T:EllaM
EllaM | 20.2.2008 klo 23:06:57